רשלנות רפואית במחלת הסרטן – מתי זה קורה?

 רשלנות רפואית היא מושג כולל שקורה כתוצאה מנזק למטופל כאשר הסיבה היא הרשלנות הרפואית.

לצערנו לא פעם נעשות טעויות הקשורות לרשלנות רפואית במחלת הסרטן.

המאמר יפרט מהן הטעויות, כיצד ומתי זה קורה.

 

מתי מדובר על רשלנות רפואית במחלת הסרטן?

מחלת הסרטן היא מחלה בה התאים בגוף מתחלקים ויוצרים גידול שיכול להתפשט לאיברים אחרים בגוף אם לא מאבחנים אותה בזמן ומקבלים טיפול מתאים כמו תרופות, הקרנות, טיפולי כימותרפיה, ניתוח וכד'. בדרך כלל אדם שחש כאבים בלתי מוסברים, תוצאות בדיקות הדם שלו מעידות על אפשרות של התפתחות גידול או שהוא חש בגוש שלא היה שם קודם, פונה לרופא לצורך בירור. הרופא שולח אותו לבדיקות דם, אולטרה סאונד, סיטי,MRI ובדיקות נוספות, מפענח את התוצאות ומעניק לו טיפול. ביחד עם זאת, מקרים רבים של מחלת הסרטן מאובחנים מאוחר מדי, אינם מפוענחים נכון או נשללים כתוצאה מרשלנות רפואית. דוגמה נוספת היא אבחון של סרטן וטיפולים שנעשו, אך לבסוף מסתבר שלחולה כלל לא היה סרטן. כלומר, ניתן לו טיפול שגוי.

 

טעות באבחון מחלת הסרטן וסיבות נוספות

טעות באבחון מחלת הסרטן יכולה לתת ביטוי בתוצאות המובילות למוות ולכן הוא משמעותי. כאשר חולה מאובחן מאוחר מדי, ייתכן שאם היו מגלים את המחלה בזמן היה ניתן למנוע את מותו באמצעות טיפול. במקרה כזה חשוב להביא חוות דעת אונקולוגית מטעם רופא מומחה שיוכיח את הקשר בין האבחון המאוחר לתוצאה. בית המשפט יבחן האם התסמינים הראשונים לא אובחנו כיוון שהחולה לא נשלח לבדיקות המתאימות, האם הרופא שגה בפיענוח של התוצאות ולכן לא איתר את הגידול, האם הדיאגנוזה הייתה מחלה אחרת, האם הרופא זלזל בתלונות של המטופל, האם רופא המשפחה שלח את המטופל לקבלת חוות דעת של אונקולוג, האם המינון התרופתי לא היה נכון או שלא ניתן כלל, האם הרופא בדק את ההיסטוריה המשפחתית של המטופל ועוד.

 

תביעת רשלנות רפואית במחלת הסרטן

רוב התביעות על רשלנות רפואית במחלת הסרטן קשורות לאי דיוק באבחון או לאבחון מאוחר כיוון שניתן להוכיח יותר בקלות שאם הטעויות לא היו קורות, החולה היה ניצל או היה זוכה לאיכות חיים טובה יותר. ההוכחה לכך היא חוות דעת של אונקולוג מומחה שמציג את טיעוניו מול בית המשפט. לפיכך, כאשר מגישים תביעה משפטית יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית בעל ניסיון שישלח את התובע לקבלת חוות דעת מקצועית ויבחן את כל המסמכים הרפואיים. עורך הדין יגיש את התביעה נגד המוסד הרפואי ויבקש את גובה הפיצוי שמגיע לתובע. מומלץ לפנות למשרד העוסק בנושא זה כמו משרד עורכי דין שמואל קשיוב על מנת לקבל ייעוץ ראשוני, לוודא שיש עילה לתביעה ולקבל ייצוג הולם ומקצועי.

 

שופט מרכזי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים