צפון האי הבריטי – יעד ירוק ומושלם

אירלנד היתה פחות ידועה בקרב תיירים ישראלים, כאשר אין טיסות ישירות למקום כלשהו וצריך לעשות את האקסטרה מאמץ הקטן, נראה כי ישראלים מגיעים יותר למקומות חמים מאשר מקומות גשומים כמו אירלנד, בכל זאת, כנראה שיותר קל ויותר זול למצוא מלונות בסיציליה מאשר מלונות בדבלין.

ובכל זאת היו אלו שהחליטו לצאת לחופשה באירלנד וגילו ארץ מדהימה ביופיה, כך גדל הדיבור על אירלנד בארץ, ולאט לאט יותר ויתר תיירים ישראלים החלו לפקוד אותה, בנוסף נפתחו קווי טיסות לואו קוסט לאירלנד, מה שגרם לזרם נוסף של תיירים ישראלים סקרנים לבוא ולראות מה יש לאי הקטן הזה להציע.

 

אז מה יש לאי הקטן הזה להציע?

עובדה שמפתיעה לא מעט אנשים היא שאירלנד היא בגודל של ישראל, שזה יתרון מאוד מהותי למי שיוצא לחופשה באירלנד עם זמן מוגבל – הכל כל כך קרוב שניתן להספיק המון דברים במעט מאוד זמן.

רבים חושבים על אירלנד כארץ ירוקה למדי עם יערות ונחלים רבים, כמו אגדת פיות. ובכן, הדימוי הזה של אירלנד בהחלט זהה למציאות. עם רק 4.9 מיליון תושבים הגרים בעיקר בערים הגדולות כמו דבלין, קורק וגאלאווי, הטבע באירלנד רחב ומזמין, וכמעט ובלתי נגוע על ידי בני אדם, למעט בקתות קסומות באמצע היער, מה שעוד יותר משרה לאירלנד אווירה של ארץ פיות.

מזג האוויר באירלנד הוא בהחלט הפכפך, ואתם יכולים למצוא את עצמכם מתחבאים מהגשם בתוך מעיל חם גם באוגוסט, אך מאידך תוכלו להנות מימים שמשיים ויפים בהם תוכלו לטייל בטבע בלי להזיע אפילו קצת. כמובן שאין חובה להישאר דווקא בדבלין, ואפילו שווה לזוז קצת ברחבי המדינה כדי לראות ערים נוספות. אם יש לכם זמן מוגבל ואתם יכולים להרשות לעצמכם רק מקום אחד – קילקני הוא המקום שלכם.

אירלנד מלאה בפלאי טבע כמו צוקי מוהר והפארק הלאומי קילרני, אלו מכם אשר ירצו להגיע גם לצפון אירלנד השייכת לממלכה בריטית ולא לאירלנד עצמה, יוכלו לראות גם את חוף משושי הבזלת המפורסם, ולהנות יחד עם זאת מהיסטוריה ענפה שהחלה במאות הראשונות לספירה עם כבישת השבטים הויקינגים והגאליים ועד הכיבושים המאוחרים יותר בימי הביניים שהשאירו מאחוריהם מבנים עתיקים, מצבות, מונוליתים, ארמונות, טירות וכנסיות אשר חלקם נמצאים בערים הגדולות וחלקם בחלקות טבע ופארקים לאומיים, מה שמגביר את תחושת הביקור בארץ שהיא כולה סיפור אגדות קסום. גם התרבות האירית אשר לפרקונים הם חלק מסמליה תורמת לתחושה הזו.

 

לא לשכוח לשתות ולשמוח

וכמובן, חופשה באירלנד אינה באמת חופשה אם לא טעמתם מהבירות האיריות, מהוויסקי והבורבון בזמן שאתם יושבים בפאב ומקשיבים למוזיקה אירית נעימה הכוללת בין היתר שירים המהללים את תרבות השתיה של האירים עם כלי נגינה שיתכן שלא ראיתם ולא שמעתם קודם לכן.

האירים מאוד אוהבים לשמוח, ומאוד אוהבים לחלוק את שמחתם, ובשמחתם אנחנו מתכוונים כמובן לאלכוהול, שירה וריקוד, עם התיירים. אל דאגה אם אתם לא מבינים את האנגלית שלהם, האירים כבר רגילים שאף אחד לא מבין את המבטא המסובך שלהם וחלקם יעשו מאמץ כביר כדי לנסות להיות מובנים יותר, אם כי זה לא תמיד עוזר.

אירלנד מלאה בקסם וכל טוב שרק מחכה שיגלו אותו.

דבלין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים