פטור ממס הכנסה: מההתחלה ועד הסוף

המדינה, שאחראית על גביית המיסים, אחראית גם על מתן פטורים והנחות מאותם מיסים. הפטורים וההנחות ניתנים לאוכלוסיות יעד מסוימות, אותן קבע המחוקק, מתוך הבנה שלאותן אוכלוסיות הפטור יכול לסייע בצורה משמעותית. קבלת הפטור היא הליך בירוקרטי שנעשה מול רשויות המדינה. הנה מה שצריך לדעת על כך, מההתחלה ועד הסוף.

 

פטור ממס הכנסה בישראל

פטור ממס הכנסה, כפי שניתן להבין מהשם שלו, הוא פטור שניתן על ידי המדינה מתשלום מס הכנסה. מס הכנסה נגבה על ידי המדינה בצורה הדרגתית, על כל סוגי ההכנסה – הכנסה מיגיעה אישית או הכנסה שלא מיגיעה אישית. פטור ממס הכנסה יכול להינתן לפרק זמן קבוע או לפרק זמן שאינו קבוע, לפי מצבו של מגיש הבקשה לקבלת הפטור. פטור ממס הכנסה יכול להיות מלא, על כל הסכום שחייב במס, או חלקי, במידה ומגיש הפטור הוא בעל הכנסה מעל תקרה מסוימת. תוכלו לקרוא באתר על עוד מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

לפני שמתחילים – מי זכאי?

לפני שמתחילים בבקשה לקבלת הפטור, צריך להבין מי זכאי. לפי החוק, הזכאים העיקריים לקבלת פטור ממס הכנסה הם אנשים בעלי אחוז נכות גבוה במיוחד. אנשים בעלי לקות שמסיבה להם 90% נכות או יותר מכך, עקב מחלה קשה או תאונת דרכים למשל, זכאים לקבלת פטור זה.

 

מה קורה אם אין לכם זכאות?

אם אתם בעלי לקות מסוימת שמסיבה לכם נכות, אך היא לא מוכרת על ידי המדינה ואין לכם אחוזי נכות, אתם צריכים לפנות אל וועדה רפואית שתקבע לכם את אחוזי הנכות. קיימות ועדות ייעודיות של הביטוח הלאומי המיועדות למי שמעוניין בקבלת פטור זה.

 

הגשת הבקשה

מי שמעניקה את הפטור ממס ההכנסה היא הרשות שאחראית על גביית המס – רשות המיסים. את הפטור מגישים לאחר שממלאים מסמכים ייעודיים, אותם ניתן למצוא באתר רשות המיסים. שכירים צריכים לצרף לבקשה את תלוש המשכורת האחרון שלהם מהמעסיק.

פטור ממס הכנסה

קבלת אישור

הבקשה שתגישו תגיע לרשות המיסים כאמור. לרשות המיסים אין יותר מדי שיקול דעת. אם היא רואה שמגיש הבקשה עומד בתנאים, היא תחזיר לו תשובה חיובית לאחר פרק זמן שאינו נחשב לאורך במיוחד.

 

החזר רטרוקאטיבי

מקבלי פטור מסוימים עשויים להיות זכאים להחזרי מס רטרואקטיביים. אם אזרח מקבל פטור עקב לקות מסוימת, והוא יכול להוכיח באמצעות מסמכים רפואיים שכבר בעבר הוא סבל מהלקות הזאת באותה רמת חומרה, אך לא הגיש בקשה לקבלת פטור, הוא זכאי לקבלת החזרי המס המדוברים.

 

זכאות זמנית לפטור – חשוב לשים לב

לא מעט אזרחים שמגישים בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה, מקבלים פטור ממס הכנסה לתקופה זמנית. הדבר קורה בעקבות נכויות זמניות מהן סובלים מגישי הבקשה. חשוב לשים לב לכך שהפטור ניתן לתקופה זמנית, ושיש להסדיר אותו בתום התקופה שנקבעה.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים