4 עובדות חשובות על פשיטת רגל

לחובות המצטברים יש השפעה לא רק על מצבנו הכלכלי, אלא פעמים רבות גם על המצב הבריאותי שלנו ולמרות שנראה כי מיצינו את כל האפשרויות לצאת מהבור הכלכלי אליו נקלענו, כדאי שתכירו גם את תהליך פשיטת הרגל והנה לפניכם כמה עובדות חשובות ואף מעניינות בנושא

 

להתגבר על החובות ולצאת לדרך כלכלית חדשה

המציאות של חובות אינה תמיד נגרמת בשל רשלנות או כוונת זדון של החייב, כאשר פעמים רבות גם אנשים נורמטיביים לחלוטין נקלעים לסחרחורת הכלכלית הזו של החובות, אם בגלל שינוי פתאומי במצב הבריאותי, ירידה לא צפויה בהכנסה ושאר סיבות מגוונות.

בין אם מדובר ברשלנות והתנהלות כלכלית לקויה ובין אם כתוצאה מחוסר מזל, אם נגדיר זאת כך, אין ספק כי לחובות יש השלכות נרחבות על איכות החיים שלנו, גם בפן הבריאותי, כתוצאה מהלחץ הרב וחוסר הוודאות הכלכלי בו אנחנו נתונים. יחד עם זאת, קיימות מספר דרכים לצאת מהחובות, כפי שתוכלו לראות באתר https://www.yml-law.co.il.

 

מהו הליך פשיטת רגל?

הליך פשיטת רגל, המוכר גם בשמו הפחות סימפטי – מחיקת חובות, הוא הליך משפטי, בו המדינה מאפשרת לחייבים להסדיר את חובותיהם ולצאת לדרך כלכלית חדשה. תהליך זה מתאים במיוחד עבור אנשים שאין להם נכסים נוספים, דוגמת נדל"ן או נכסים יקרים אחרים, מהם ניתן לגבות את החובות.

עבור חלק מהאנשים נראה כי מדובר בהתחמקות מתשלום החובות, אך כפי שהזכרנו, פעמים רבות מדובר באנשים נורמטיביים לחלוטין, שנקלעו למצב זה בעל כורחם ולפיכך, המדינה רואה ערך חשוב בשיקומם, במקום להביא לקריסתם המוחלטת.

 

4 עובדות על פשיטת רגל

בין אם צברתם חובות ואתם שוקלים את כדאיותו של תהליך פשיטת רגל ובין אם אתם מתעניינים באופן כללי בנושא, כדאי שתכירו את העובדות הבאות בנוגע לפשיטת רגל:

 

  1. פשיטת רגל או חדלות פירעון?

הסטיגמה השלילית שהמושג פשיטת רגל צבר עם השנים, הביא לכך שהליך פשיטת הרגל הוחלף בשנת 2019 בשם חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

 

  2. הליך משפטי

תהליך פשיטת רגל הוא תהליך משפטי לכל דבר ועניין, המתנהל תחת עינו הבוחנת של בית המשפט, המעוניין לוודא כי מדובר בחובות שנוצרו בתום לב.

 

  3. רק תאגידים?

אמנם אנחנו שומעים בדרך כלל על חברות וטייקונים בהליך פשיטת רגל, אך כל אדם פרטי רשאי לפתוח בתהליך.

 

  4. מחיקה וגמרנו?

ממש לא. מדובר בתהליך ממושך, המתפרש על פני מספר שנים ונועד להביא למיצוי מלא של החזר החובות ושיקום כלכלי של החייב.

 

ייעוץ משפטי לפני פשיטת רגל

הסדרת חובות והליך פשיטת רגל הם נושא רחב בהחלט, המצריך הבנה מעמיקה מעבר לאופן הגשת הבקשה והטפסים הרלוונטיים. לפיכך, חשוב להתייעץ עם עו"ד מקצועי בתחום, אשר יבדוק עבורכם את האופציה הטובה ביותר וילווה אתכם לאורך כל התהליך ועד לקבלת ההפטר.

 

לסיכום

תהליך פשיטת רגל הוא תהליך משפטי לכל דבר, אשר נועד לאפשר לחייב לצאת לדרך כלכלית חדשה, באמצעות תכנית הסדרת חובות המתפרשת על פני מספר שנים. לאור חשיבות התהליך והמשמעויות המשפטיות הנלוות לו, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי לפני שמתחילים בתהליך.

עורך דין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים