עבירות תאונות דרכים קטלניות

אלפי תאונות דרכים מתרחשות בישראל מדי שנה, לעיתים בעלות השלכות קטלניות לנפש ולרכוש.

הנתונים מראים כי בכל שנה מאות בני אדם מקפחים את חייהם בתאונות דרכים ונראה כי מספרים אלו לא הולכים להיעלם בקרוב.

נהג המעורב בתאונת דרכים שגרמה למותו של אדם אחר עלול להיות מואשם בגרימת מוות ברשלנות ואף בהריגה, ואם יורשע צפוי לעמוד בפני עונשים שונים התלויים בחומרת העבירה.

במאמר זה נרחיב על עבירות תאונות דרכים, העונשים הצפויים והצורך בסיוע של עורך דין מומחה לתאונות דרכים.

 

גרימת מוות ברשלנות, הריגה ורצח: מה ההבדל ומה הקשר לתאונות דרכים?

בחוק העונשין מפורטות שלוש עבירות המתה שהתוצאה שלהן דומה (מותו של אדם אחר) אך הכוונה מאחוריהן שונה ומסיבה זו גם העונש שיקבל אדם המורשע בהן. נפרט על עבירות אלו והקשר שלהן לעולם תאונות הדרכים:

גרימת מוות ברשלנות:

גרימת מוות לאדם אחר בשל מעשה הנעשה ברשלנות אך בתום לב. מבצע העבירה לא היה מודע להשלכות בעת ביצוע העבירה, אך היה עליו להיות מודע אליהן. בהקשר של תאונות דרכים, נהג שגרם למותו של אדם אחר בשל התנהגות רשלנית (למשל, פנה ללא מבט במראות) עלול להיות מואשם בגרימת מוות ברשלנות.

 

הריגה:

גרימת מוות לאדם אחר בשל קלות דעת, פזיזות או אדישות. בהקשר של תאונות דרכים, אדם שנהג בשכרות וגרם בשל כך למותו של אדם אחר עלול להיות מואשם בהריגה, שכן נהיגה בשכרות נחשבת למעשה פזיז ושלא נעשה בתום לב.

 

רצח:

עבירה חמורה ביותר ומוכרת – גרימת מוות לאדם אחר בכוונה תחילה. רצח היא עבירה שפחות רלוונטית לעולם תאונות הדרכים, שכן תאונה לא נגרמת בכוונה. ההקשר היחידי יכול להיות אם אדם דרס אדם אחר בכוונה להורגו.

 

גרימת מוות ברשלנות והריגה – העונשים הצפויים

הריגה נחשבת לעבירה חמורה יותר מגרימת מוות ברשלנות, שכן הראשונה לא מבוצעת בתום לב בניגוד לשנייה. מסיבה זו עורכי דין המייצגים לקוחות המואשמים בהריגה ינסו פעמים רבות לשנות את האישום לגרימת מוות ברשלנות.

בעוד העונשים על גרימת מוות ברשלנות נעים בין מספר חודשים ל-3 שנות מאסר בפועל ואף עשויים להיות מומרים לעבודות שירות, העונשים על הריגה נעים בין 3 ל-20 שנות מאסר בפועל.

 

מעורבים בתאונת דרכים קטלנית? היעזרו בעורך דין

לא משנה באיזה צד אתם בתאונת דרכים, חשוב מאוד להיעזר בעורך דין תאונות דרכים. עבור מי שנפגע בתאונת דרכים חשוב להיעזר בעורך דין כדי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לו, ועבור הפוגע מומלץ להיעזר בסיוע משפטי כדי להתמודד עם צעדי ענישה שונים.

אריאלה גפן משרד עורכי דין הינו משרד עורכי דין נזיקין המוביל בתחומו, ומתמחה בתאונות דרכים. המשרד מעריך עורכי דין מקצועיים שילוו אתכם לאורך כל התהליך ויוודאו שהוא יגמר בתוצאה המיטבית עבורכם. המשרד מוערך מאוד בתחומו בשל ההצלחות הרבות בתיקים השונים בהם משתתף.

 

פסק דין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים