סיעוד ילדים – מה זה?

אומנם הדבר קשה לעיכול, אך ישנם ילדים רבים אשר מגיעים בגיל צעיר למצב סיעודי ונזקקים לסיוע מצד הוריהם. במצבים אלה, ירצו ההורים לעשות את מרבית המאמצים על מנת לאפשר לילדיהם לחיות חיים מלאים ותקינים. מצב סיעודי אצל ילדים יכול לנבוע מסיבות רבות, לרבות מחלות או תאונות. אז מה זה סיעוד ילדים ואיך ניתן לתת את הטוב ביותר עבור ילד במצב קשה שכזה?

 

מתי ילד יוגדר במצב סיעודי?

ילד יוגדר במצב סיעודי כאשר אינו יכול לנהל אורח חיים נורמטיבי בצורה מלאה בכוחות עצמו, ועל כן נדרש לסיוע מצד הוריו או גורמים חיצוניים נוספים. הגדרת המצב הסיעודי נעשית על ידי המוסד לביטוח לאומי והיא תהיה בהתייעצות עם גורמים רפואיים וגורמי מקצוע. מצב סיעודי אצל ילדים יוגדר ככזה גם אם חווה הילד מגבלות בתפקוד ומצליח לתפקד בצורה עצמאית באופן חלקי.

 

מהן הזכויות המגיעות לילד במצב סיעודי?

עבור ילדים הנמצאים במצב סיעודי עומדות זכויות רבות שמטרתן להקל על מצבם ולהקל על הוריהם, לרבות: קצבה סיעודית, הנחות בתשלומים הכרחיים (טלפון, חשמל, מים, ארנונה, שכר דירה ועוד), סיוע במימון טיפולים, ביקורים ומעקבים רפואיים, סבסוד תרופות ועוד. הזכויות ניתנות בהתאם למצבו של הילד ולאחוזי הנכות שנקבעו לו. למידע נוסף, ניתן לבקר באתר – https://www.sultanlaw.co.il.

 

למה כדאי למצות את הזכויות המגיעות לילד?

כאמור, מטרת הזכויות הניתנות לילד במצב סיעודי היא לסייע לילד בהתמודדות על מצבו וכן לסייע להורים לתמוך בילדם ולגדלו. על כן, מומלץ למצות את כלל הזכויות ולקבל את כלל התמיכה האפשרית, וזאת בכדי לתת את הטוב ביותר עבור הילד שלכם.

 

אילו מצבים עלולים להוביל למצב סיעודי אצל ילדים?

מצבים רבים עלולים להביא ילד למצב סיעודי – החל מפציעה קשה הפוגעת בתפקודו המוטורי של הילד ונגרמת כתוצאה מתאונה, ועד למחלות קשות אשר פוגעות במערכות של הגוף. כאשר מגיע ילד למצב סיעודי חשוב להבין את הסיבה לעומקה על מנת להבין מהם צרכי הטיפול לילד ואיך ניתן להקל עליו.

 

איך תוכלו לתת את הטוב ביותר עבור הילד שלכם?

כאמור, על מנת לסייע לכם לתת את הטוב ביותר עבור ילדכם, עומדים סלי זכויות רבים שיכולים להקל עליכם ועליו. בנוסף לכך, כדאי להקשיב לאנשי המקצוע המבינים במצבו של הילד ולשמוע להמלצותיהם, וחשוב עוד יותר להקשיב לצרכי הילד שלכם ולהבין ממנו מה הוא צריך. הקשבה לילד שלכם היא הכלי החשוב ביותר על מנת לעזור לו, שהרי רק הוא יודע מה הוא עובר ומה הוא מרגיש.

 

סיעוד ילדים – אל תישארו עם זה לבד

מצב סיעודי אצל ילדים הינו מצב קשה בו הילד לא מצליח לתפקד בצורה מלאה באופן עצמאי. במצבים אלה, מומלץ להיעזר בכל כלי הניתן לכם ולמצות את הזכויות המגיעות לכם.

טיפול בילדים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים