4 סיבות לעקוב אחר התזרים בעסק

תזרים המזומנים בעסק הוא מה שמשאיר אותו על הרגליים, מאפשר לשלם את כול ההוצאות השוטפות ולסיים את החודש לא במינוס.

תזרים המזומנים הוא אחד הדברים הכי חשובים בעסק אשר לפעמים יוצר אשליה שהוא לגמרי מספיק ואפילו עודף, למרות שבפועל הוא לא מספיק או לא יוכל להחזיק את העסק כאשר

מסתכלים כמה חודשים או שנים קדימה.

ישנה חשיבות עליונה לעקוב אחר התזרים בעסק והנה כמה סיבות לכך.

 

יסייע לכם לישון טוב יותר בלילה

בעלי עסקים אשר עוקבים אחר תזרים המזומנים שלהם ויודעים תמיד לשקף את התמונה הנכונה בעבור התזרים בעסק שלהם סביר מאוד שישנים יותר טוב בלילה כלומר מרגישים יותר בנוח וביציבות בעסק שלהם. בעל עסק אשר עוקב אחר התזרים יודע שיש לו מספיק מזומנים לכול אשר יצטרך ואולי אפילו כסף לבעיות לא מתוכננות. במקום להיות באפלה בהקשר למצב העסק, המעקב שופך אור אמיתי על המצב.

 

מעקב מאפשר צמיחה והתפתחות

כול עסק מעוניין לצמוח ולהתפתח וזאת יכול להיות על ידי קניית מכשירים או שירותים חדשים שהעסק מציע ללקוחותיו. כמובן שזאת עולה כסף. כאשר עוקבים אחר תזרים המזומנים יודעים בדיוק כמה כסף נדרש להלוות לדוגמא מאת ביזלנד הלוואות לעסקים וכמה זמן גם יקח להחזיר את ההלוואה. מהמעקב אפשר ללמוד כמה כסף באמת יכול להרשות לעצמו בעל העסק להוציא בכול חודש על מנת להחזיר את ההלוואה או לשלם על שירות חדש בעסק.

 

הכנה לדוח השנתי

כול בעל עסק בישראל מכיר את הדוח השנתי אשר מחכה בסוף השנה להגשה על ידי רואה חשבון או באופן עצמאי לרשות המסים שתקבע מה גובה המס שיש לשלם. מעקב ועריכה של דו"ח תזרים מזומנים מרכזת הרבה מידע חשוב ורלוונטי לדוח השנתי ומקצרת תהליכים וחיפושים בתום השנה. באופן כללי, עסק שמתנהל בצורה יציבה ובריאה הוא בדרך כלל גם עסק אשר יהיו לו פחות בעיות עם הרשויות וביניהן כמובן רשות המסים.

 

העסק בידיים שלכם

יש הרבה יתרונות והמון סיבות למעקב אחר התזרים בעסק אבל בסופו של דבר, מדובר בעסק שלכם. הוא נמצא בידיים שלכם ואתם רוצים לשמור עליו ולדאוג שהוא ימשיך להכניס לכם רווחים וכסף בכול חודש ולא ייסגר מכך שהוא לא רווחי או אפילו הפסדי. מעקב אחר התזרים, ובעצם הבנה כלכלית של בעל העסק בעסק שלו על כול גווניו, היא קריטית לצורך כך, הזנחה של חלק כול כך גדול בעסק יכולה להוביל להפסדים משמעותיים שהיה ניתן למנוע.

תזרים המזומנים בעסק הוא מה שמשאיר אותו חי מהיום למחר. בסופו של דבר התשלום להוצאות השוטפות יוצא מהתזרים ומאוד לא כדאי לבעל עסק להגיע למצב שהוא ללא תזרים מזומנים ובעצם ללא יכולת לשלם בעבור ההוצאות שלו.

מחשבון

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים