סוגי המלגזות השונות – יתרונות וחסרונות

בני האדם נבדלים אחד מהשני בהמון תחומים. בגד שיפה על מישהו אחד לא בהכרח יהיה יפה על מישהו אחר, אוכל שטעים למישהו אחד לא בהכרח יהיה טעים למישהו אחר וכו'. אנחנו בוחרים את מה שמתאים לנו לפי אופי, צרכים ודברים נוספים שיכולים להתאים או לא להתאים לנו באופן אינדיווידואלי לחלוטין. בדיוק כך עובד גם תחום המלגזות. מלגזה מסויימת יכולה להיות מתאימה לבית עסק אחד, אך ממש לא להתאים לבית עסק אחר. במאמר זה נבחן את סוגי המלגזות השונות – יתרונות וחסרונות.

מלגזה גדולה

 

מהי מלגזה ומי משתמש בה?

מלגזה היא כלי רכב המשמש בעיקר מחסנים ומפעלים לצרכי העברת ציוד ממקום למקום, הרמת משקלו הכבד, שינוע בטיחותי שלו ולעיתים אף הצבתו בגבהים. כלי הרכב מצריך רישיון נהיגה ספציפי, ועובדים מעל גיל 18 ובעלי רישיון רכב רגיל או רישיון רכב משא יכולים לגשת לקורס רישיון מלגזה. הקורס אורך בין 8-10 שעות ומתפרש בדרך כלל על פני יומיים.

 

סוגי המלגזות השונות – יתרונות וחסרונות

מלגזות קיימות במגוון סוגים שלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. בהתאם לצרכי העסק שלכם כך תוכלו לבחור את המלגזה הנכונה עבורכם. אז בואו נתחיל לפרט על סוגי המלגזות השונות – יתרונות וחסרונות.

 

מלגזת דיזל

מלגזת דיזל היא מלגזה המונעת באמצעות מנוע דיזל. המלגזות המדוברות יכולות לשאת ולהניף מטענים במשקל כבד מאוד ולשנע אותם למרחקים גדולים. היתרון הגדול והבולט של מלגזת דיזל הוא שהיא יכולה לשאת עליה מטענים כבדים ביותר.

החסרון שלה, לעומת זאת, הוא חסרון גדול שרבים רואים בו היום מטרד סביבתי בלתי נסבל. מלגזת הדיזל פולטת גזים ועשן, הגורמים לזיהום גדול של הסביבה. בהתאם לפליטת הגזים והעשן, לא מתאפשר שימוש במלגזת דיזל במרחבים סגורים, היות והם מסכנים את העובדים הנמצאים באיזור וכן עלולים לפגוע בסחורה המאוחסנת במרחב, זאת בפרט כשמדובר במוצרי מזון.

 

מלגזת סולר

מבין סוגי המלגזות השונות, סולר ודיזל דומות מאוד במאפייניהן. היתרונות שלהן דומים וכך גם החסרונות, אולם קיים ביניהם גם הבדל. מלגזת הסולר היא גדולה יותר ממלגזת הדיזל, והיא כדאית לשימוש כשמדובר על כמות גדולה של ציוד לנשיאה ולהעברה. גם היא, בדומה למלגזת הדיזל, מותרת לשימוש אך ורק במרחבים פתוחים.

 

מלגזות חשמליות

מלגזה חשמלית היא מלגזה נטענת, שמסוגלת גם כן לשאת מטענים כבדים ולשנע אותם. היתרון הגדול של מלגזות חשמליות הוא שהן חשמליות, ולכן לא פולטות חומרים אל האוויר. דבר זה מאפשר הפעלה של המלגזה במרחבים סגורים, ואין חשש לפגיעה במוצרים או בעובדים. בנוסף, את המלגזה החשמלית ניתן למצוא במגוון גדלים, מה שמאפשר שימוש בה באיזורים שונים.

החסרון הבולט של מלגזה חשמלית הוא זמן ההטענה שלה, אך ביחס ליתרונות הגדולים שלה – החסרון הוא כמעט בלתי מורגש.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים