מתי חשוב לקנות נעליים לתינוק

עוד לפני שנולד התינוק, אי אפשר שלא להתאהב בנעלי התינוקות. נעליים צבעוניות, מעוצבות וקטנטנות! עכשיו, כשכבר נולדה התינוקת, נשאלת השאלה – מתי קונים את הנעליים האלו? התשובה לשאלה הזו מופיעה ממש כאן!

 

למה תינוקות בכלל צריכים נעליים?

נעליים לתינוקות נועדו להגן עליהם מפני הסכנות שכרוכות בהליכה יחפים, בעיקר מחוץ לבית – זכוכיות, מסמרים, אבנים חדות, רצפה חמה או מזג אוויר קר הן רק חלק מהן. למעשה, כל עוד תינוק נמצא בסביבה שאין בה את הסכנות האלו, נעדיף לתת לו כמה שיותר זמן ללכת יחף ולרכוש יציבה ובטחון בהליכה. הליכה יחפה תאפשר לרגל להתפתח בצורה מיטבית.

 

אז מתי כן צריך אותן?

נקנה נעליים לתינוק כשהוא בצעדיו הראשונים.

לפני שההליכה של התינוק יציבה, ניתן לקנות לו נעלי טרום הליכה, שמכונות גם "יחפנים". נעליים אלו מומלצות מרגע שהתינוקת שלכם נעמדה ועד לשלב המאוחר ביותר בו תצליחו למשוך לאחר שהיא כבר התחילה ללכת בבטחון.

נעלי טרום הליכה מתיישבות על הרגל ממש כמו גרב. הן רכות יותר מנעליים רגילות, אך לעומת גרב החלק התחתון שלהן קשה במיוחד ומונע החלקה. כמו שכבר ציינו – הנעליים האלו ישמשו אותנו כשהתינוק הולך על משטחים לא נעימים. הן מאפשרות לכף הרגל תנועה חופשית שדומה מאוד להליכה יחפה (מכאן השם!), ולכן נחכה מעט לפני שנמהר לקנות את השלב הבא – נעלי צעד ראשון.

נקנה נעלי צעד ראשון אחרי שהתינוק שלכם כבר הולך לבד, לגמרי לבד – בלי ללכלך את הקירות הלבנים, בלי חפצים שעוזרים לו  ובלי שמדי פעם תתנו לו יד. זהו שלב שבו הילד נהנה מההליכה ורוצה להתנסות בה כמה שיותר. נעלי צעד ראשון הן נעליים רכות עם סוליה גמישה. הן בדרך כלל צרות בעקב ורחבות באצבעות – גם כאן כדי לאפשר את התנועה החופשית של כף הרגל.

 

למה חשוב לשים לב?

כשקונים נעלי טרום הליכה, נשים לב בעיקר לפנים הנעל ונבדוק אם יש בתוכה בליטות, תפרים או כל דבר אחר שעשוי להפוך את נעילת הנעל ללא נוחה עבור התינוק שלכן.

בקניית נעלי צעד ראשון, יש כמה דגשים חשובים שכדאי לשים לב אליהם. קודם כל, נסתכל על הסוליה. חשוב שהסוליה תהיה דקה וגמישה כך שניתן יהיה לכופף ולפתל אותה, שטוחה ומחוספסת כך שתמנע החלקה וללא עקב. בהמשך, נסתכל על מבנה הנעל ונראה שהיא מספיק רחבה באצבעות. לבסוף, נבחן את החומר ממנו עשויה הנעל. רצוי שהנעל תהיה קלה ככל הניתן ועשויה מחומר רך ונושם.

ילדים גדלים מהר, מהר מאוד לפעמים. ולכן, חשוב לשים לב שאנחנו מודדים את ההתאמה של הנעל לתינוק כל 6 עד 8 שבועות. הנעליים הראשונות מתאימות לרוב לתקופה של 3 חודשים ולאחר מכן צריך כבר להחליף אותן.

 

נעלי מעצבים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים