מסודרים – המסלול הקצר לאקזיט

שמעתם על פייסבוק, אפל, מיקרוסופט, וגוגל? בוודאי שכן. חברות הענק האלה התחילו, ממש כמו כל יזמי הסטארט אפ, במשרד קטן, בתור חברת הזנק קטנה (סטארט אפ) שקמה על מנת לקדם ולפתח רעיון או מוצר חדש שאינו היה קיים בשוק קודם לכן, או שהיה קיים ברמת ביצוע בינונית.

חברות סטארט אפ לא משתייכות אך ורק לתחום ההייטק. קיימות חברות הזנק בתחום המזון, המים, ובתחומים נוספים כמו רפואה, ביוטכנולוגיה, ועוד. המשותף לכולן הוא רעיון קטן, עם פוטנציאל אדיר, שרקם עור וגידים והפך למוצר מצליח.

 

קדימה, מתחילים

שתי התכונות הנדרשות להקמת סטארט אפ הן אמונה ורעיון. צריך להאמין שזה יקרה, ולגרום לזה לקרות. רוב המכשולים הראשונים בתחילת הדרך הם דווקא נפשיים, וכוללים התמודדות עם מצבי ייאוש ותסכול.

אל תתרגשו מהנתונים הסטטיסטיים המדכדכים – אך קחו אותם בחשבון. כל הייחודיות בחברת סטארט אפ טמונה ברעיון ייחודי, יחד עם יכולות גבוהות וחזון. כשיש לכם את כל אלה, הסטטיסטיקה לא מפריעה.

 

האתגר הגדול – גיוס כספים

עד שתעשו את האקזיט המיוחל, קיים אתגר משמעותי והוא היכולת להתקיים כחברת סטארט אפ. בשל כך יש לבצע גיוס כספים מסיבי באסטרטגיית מימון נכונה. תוכלו לעשות זאת ע"י גיוס של משקיעים פרטיים, או לגייס הון עצמי משלכם שיספיק עד לפיתוח המוצר לשלב מתקדם.

קיימת האפשרות לפנות למשרד התמ"ת, המספק תמיכה לחממות טכנולוגיות וחברות הזנק בתחילת הדרך. זכרו שכל האמצעים כשרים בדרך אל ההצלחה.

 

המלצות ודגשים נוספים

המסלול הקצר לאקזיט עובר דרך מספר דגשים והמלצות:

  • אל תחשבו רק על הכסף – לא מדובר רק ברווחים גדולים, אלא גם בתחושת סיפוק גדולה, וחוויה מדהימה. תיהנו מהדרך!
  • למיקומה הגיאוגרפי של החברה השפעה גדולה על הצלחתה. קחו זאת בחשבון.
  • אם אין לכם עניין מקצועי בסטארט אפ, יהיה לכם קשה להתמיד בו לאורך זמן. חשבו היטב אם התחום באמת מעניין אתכם.
  • שותפים לדרך – לסטארט אפ אתגרים רבים. חשוב שיהיו לכם שותפים טובים לדרך.

 

חברת סידביז

חברת סידביז יצרה מסלול קצר – מרעיון לסטארט אפ – במטרה להעניק ליזמים וליזמות את הכלים הקריטיים ביותר הנחוצים לשלבים המוקדמים של הסטארט אפ. אתר הבית של סידביז מספק את כל המידע אודות החברה, שנחשבת לחברה המובילה בישראל בכל הקשור ליזמות סטארט אפ.

מטרת החברה היא ברורה – לשפר את אחוזי ההצלחה של יזמי ויזמות סטארט אפ בתחילת דרכם. התהליך כולו מלווה על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון ומומחיות בתחום הסטארט אפ וההון סיכון, כל זאת על מנת לשפר בצורה משמעותית את אחוזי ההצלחה של המיזם שלכם.

 

לסיכום

מדינת ישראל היא מדינה שיצאו ממנה רעיונות מבריקים, שהובילו לכדי אקזיטים מרשימים. ניתן למנות את Waze ו-MobileEye ביניהם, בתוך רשימה ארוכה של סטארט אפים.

אל תוותרו על הגשמת החלום שלכם לאקזיט. הכול אפשרי.

מזוודה עם כסף

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים