מנעולן מומחה – מהי ההכשרה הכי חשובה למנעולן

זריזות? מיומנות? סדר ואירגון?
אולי בכלל הם צריכים עין טובה לסוג הצילינדר
אין ספק שזו הכשרה חשובה – אם גם אתם תוהים מה זה כולל?
הכתבה היא בשבילכם

 

מאיפה לומדים את זה?

אין ספק שהמקצוע נחשב לאחד מהעתיקים בעולם, כדי לפתח קריירה של מנעולן פר אקסלנס ישנה אפשרות ללמוד באחת מן המכללות הטכנולוגיות המכשירות לצורך לימודים עיוניים ופיזיים – לאחר הלמידה ישנה אפשרות להפוך למנעולן מן המניין
מנעולן מומחה בנתיבות  לצורך העניין, יעבור הכשרה הכוללת סוגי דלתות, פריצה במצבי חירום, התקנה, קודנים, מחשוב ועוד תורה שלמה בתחום.
בסוף הלימודים המנעולנים יידעו לחלץ דיירים שנתקעו בתוך או מחוץ לדירות, יידעו לפרוץ מכוניות ולתפעל מנעולים אלקטרוניים – בקיצור, סופרמנים.

 

ניסיון זה חשוב, מאוד חשוב

אם גם אתה רוצה להפוך למנעולן מקצועי ומוכשר, אתה חייב לפני הכל לצבור ניסיון "על רטוב" והכי טוב? זה ללמוד בחברה שממש מתמקצעת בעניין.
השתלמויות לאורך הקריירה הן דבר שכיח ובסופו של יום? כמה שתתמקצע יותר – כך תהיה מנעולן טוב יותר.
המינימום לתחילת הדרך הוא סביב ה-15 שעות אותה המנעולן לומד את כל השלבים שכוללים חלק עיוני וחלק מעשי, בחברות מסוימות ומקצועיות יש אף "חונך" שנמצא יחד עם המתלמד ובודק שהוא עושה את עבודה על הצד הטוב ביותר.

 

מנעולן מקצוען

לאחר ההכשרה מרובת השעות, תופתעו לגלות שהצעות העבודה רק הולכות וגדלות.
שנת 2020 עשתה חסד למקצוע, ובמקביל לאחוז האבטלה שרק גדל – כך במקביל עלה הביקוש למקצוע הנחשק.
יותר ממומלץ להצטרף לחלק מעולם הטכנאים ולחבור לצוות מיוחד כמו של ויטלי, שמתמחה במיוחד בתור מנעולן באופקים. מנעולן טוב זה מנעון שיודע לתפעל ציוד מתקדם, ופותר מצבי חירום ובמקבל שומר על קור רוח ואיפוק.
המקצוע דורש יושר ועל כן מנעולנים מחויבים להציג תעודת יושר שמונפקת מטעם המשטרה וכן, גם חייבים להיות ללא עבר פלילי.

 

זה הכל בגנים

כאמור, מנעולן זה מקצוע עתיק וישן. וישנם מקרים מסוימים שהמקצוע עובר מסב לאב ומאב לבן. המון משפחות מחליטות לבסס את המקצוע ולהפוך אותו לעניין משפחתי לכל דבר. יש האומרים שההכשרה הטובה ביותר (הרבה יותר מבית ספר מקצועי) עוברת מפה לאוזן. דמיינו כמה מרגיע זה שאתם תקועים, ופתאום מגיעים לאירוע אב ובן. נכון? רמת הידע בענף רק מתחדשת ולכן המנעולנים מוכרחים ומחוייבים להישאר מעודכנים בכל דבר חדש. בין אם זה להתעסק עם מנעולים ביומטריים או קוד, לבין הקושי בלפתוח את הצילינדר שמסרב פשוט לשחרר.
בנוסף, מנעולן חייב להיות בן אדם אחראי ועם ראש על הכתפיים, ישנם מקרים בהם המנעולנים מתמודדים עם אנשים בעלי קלסטרופוביה, והם צריכים לתמרן בין להרגיע את הבן אדם שנמצא נעול לבין לפתוח את הדלת – בקיצור? הם פשוט גיבורי על , אבל עם מפתחות.

 

מפתחות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים