מי זקוק לביטוח שיפוצים?

אם אתם עומדים בפני שיפוץ משמעותי של הדירה, הבית או אפילו העסק שלכם – הגעתם למקום הנכון. בכתבה שלפניכם נסביר על ביטוח חשוב מאוד הקשור לדירה המשופצת ולקבלן שמשפץ אותה לפני התחלת העבודה. אז מה זה בכלל ביטוח שיפוצים, אילו סוגים קיימים ומה צריך לעשות לפני תחילת השיפוץ? התשובות בכתבה. 

 

מה זה בכלל ביטוח שיפוצים?

ביטוח שיפוצים הוא שם שניתן למספר סוגי ביטוחים, שכולם קשורים לשיפוץ של בית או עסק. מטרתם של ביטוחים אלה היא להגן על מי שהנכס שלו עובר שיפוץ, והן על מי שמבצע את עבודת השיפוץ, כלומר הקבלן. קיימות בשוק מספר גדול של פוליסות ביטוח וחברות ביטוח שמציעות ביטוח שיפוצים מסוגים שונים. לכן, חשוב מאוד לבצע בדיקה והשוואה של המחירים ותנאי הפוליסה שמוצעים על ידי כל תוכנית, לפני שבוחרים באחת שתתאים לכם.

בפסקאות הבאות נפרט על 3 סוגי הביטוח המקובלים שנמצאים תחת השם ביטוח שיפוצים.

ביטוח שיפוץ

ביטוח שיפוצים לדירה המשופצת

ביטוח שיפוצים לדירה המשופצת הוא בדרך כלל חלק מהביטוח של הדירה ותכולת הדירה. ביטוח זה מגן על בעלי הבית מפני מקרים של פריצה וגניבה, והן מפני נזקים נוספים שעלולים להיגרם למבנה הבית עצמו. בכדי להפעיל את הביטוח, יש להודיע לחברת הביטוח על הכוונה להתחיל בשיפוץ כללי בנכס המבוטח. במקרים מסוימים, יידרש תשלום נוסף בכדי להמשיך את הביטוח של הדירה ותכולתה בעת ביצוע השיפוץ. זאת משום שבתקופת השיפוץ עולה מאוד הסיכוי לנזק לתכולת הדירה או למבנה הדירה בעצמו.

 

ביטוח שיפוצים לפרויקט השיפוץ

סוג ביטוח זה הוא הפחות נפוץ מכלל הביטוחים. הוא בעיקר משמש לאנשים שאין להם ביטוח על הדירה שלהם בצורה שוטפת, ומעוניינים ברכישה של ביטוח שכזה לתקופת השיפוץ בלבד. בכדי להפעיל ביטוח זה, יש ליצור קשר עם אחת מחברות הביטוח שמציעות אותו ולבקש לרכוש אותו לתקופת הזמן שבה ייערך השיפוץ. ניתן לרכוש ביטוח זה להגנה על מבנה הדירה בלבד או על המבנה והתכולה כאחד.

ביטוח שיפוץ

ביטוח שיפוצים לקבלן שמבצע את השיפוץ

ביטוח זה מגן על הקבלן מנזקים אפשריים שיגרמו לו כתוצאה מעבודתו, וכמו כן הוא מגן גם על בעל הנכס בו מתבצע השיפוץ. ביטוח זה הוא חובה על פי חוק לכל קבלן במדינת ישראל. חשוב לבדוק לפני תחילת השיפוץ שלקבלן שבחרתם יש ביטוח שכזה, ועדיף שהיה כזה עם כיסוי נרחב ככל האפשר. ביטוח זה יכול להגן עליכם גם במקרה של פשיטת רגל של הקבלן המדובר.

 

ביטוח שיפוצים – סיכום

ביטוח שיפוצים נדרש לכל מי שעובד בתחום השיפוצים ולכל מי שמבצע שיפוץ כללי בדירת המגורים או בעסק שלו. ביטוח זה מגן על מבצע העבודה ועל בעל הנכס מנזקים שונים ומשונים שעלולים להיגרם לכל הצדדים במהלכו.

ביטוח שיפוץ

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים