מחלות של שתלי שיניים? חשוב שתכירו

לעיתים ישנם מצבים של מחלות בחניכיים וסביב השתלים לאחר טיפול להרכבת שתלים בשיניים. מה הסימנים המוקדמים? למה זה קורה? איך נמנעים? ואיך מטפלים? כל זאת ועוד, במאמר הבא

 

הסיבות הנפוצות למחלות סביב שתלים בשיניים – סיבות התלויות במטופל

ישנם מקרים בהם לאחר טיפול שיניים מקיף הכולל החלפת שיניים בשתלים, עדיין מופיעות בעיות החוזרות ונשנות סביב השתלים או השיניים הסמוכות להן. סיבה נפוצה יכולה להיות היגיינה לקויה. במידה והאדם המטופל ממשיך בהרגלים ישנים של אי – שמירה על היגיינה, רובד חיידקים סביב השתל או השיניים הסמוכות לו יוכל להופיע בקלות.

כמו כן, לאחר הטיפול יש להקפיד על תחזוקה הולמת והגעה לביקורות בזמן, במידה ואין תחזוקה הולמת, יתכן מאד ויופיעו סימנים של מחלות סביב השתלים. כיצד עוד ניתן להזיק לשיניים ולחניכיים? עישון! מכירים מערכת בגוף האדם שאיננה ניזוקה מעישון?

 

סיבות נפוצות למחלות סביב התשלים – סיבות התלויות במרכז הרפואי

סיבה נפוצה היא טיפול לא יסודי בחניכיים בשלב שלפני הרכבת השתל. יש חשיבות עליונה למצב החניכיים מבחינה בריאותית בעת הרכבת השתל. ועל כן יש לבחור את המקום בו אנו מטפלים בעצמינו בתשומת לב מרבית בדגש על מקצוענות.

גם החומרים אשר השתמשו בהם וזווית ההשתלה בטיפול חשובים כאן, ויכולים למנוע או לקדם בעיות נוספות בחניכיים. לחיצה על הקישור https://www.dental-mc.co.il תעזור לכם למצוא מרכז רפואי המתמחה בהרכבת שתלים בשיניים, שם תפגשו צוות מקצועי ומיומן.

 

הסימנים שיעזרו לכם לזהות שמדובר במחלות של שתלי שיניים

הסימנים הנפוצים שמצביעים על מחלות בחניכיים או סביב השתל הם אלו:

כאב – כאב בזמן לעיסה או כאב באופן כללי הוא סימן מספר אחת שהגיע הזמן לבוא לבדוק האם משהו השתבש במהלך הטיפול או אחריו.

נפיחות – נפיחות או אודם באזור המדובר הם סימן מובהק, ויש לשים לב גם כאשר הם אינם מלווים בכאב.

דימום – דימום מהחניכיים בזמן צחצוח.

ריח רע – ריח רע מהפה המגיע לאחר אכילה או לאחר צחצוח.

שתל נייד – במידה ומרגישים שהשתל מעט נייד במקומו, יש לגשת לטיפול.

 

כיצד ניתן למנוע ולא להגיע למצבים אקוטיים?

מניעה היא הטיפול הטוב ביותר, ועל מנת לא להגיע למצבי קיצון יש להקפיד באופן יוצא מן הכלל על היגיינה בסיסית כמו צחצוח. יש להקשיב להוראות הרופא המטפל לאחר ההשתלה אשר יעזרו לשיקום לעבור בקלות יותר וכמובן ימנעו מצב של סיבוכים מיותרים.
יש להקפיד להישאר בביקורת תמידית כולל צילום שנתי של מצב השתל.

 

טיפול מקובל

היה והגיע המצב שיש לטפל במחלת חניכיים סביב השתל יש לפנות באופן מיידי למרכז הרפואי בו בוצע ההליך כולו. לפי דרגת חומרת הזיהום יקבע הטיפול, אם זה בשטיפות פה המקטינות את הרובד החיידקי ועד טיפול כירורגי כאשר המצב חמור יותר.

שתלים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים