מה צריך לדעת לפני צלילת היכרות?

החלטה מצוינת! בחרתם לצאת להרפתקה ולהיכנס לעולם אחר לחלוטין ממה שאתם רגילים אליו.

צלילה מתחת למים מאפשרת לנו להיות אורחים זמניים בעולם החיים התת – ימיים.

זה אמנם נשמע מרתיע, אך דרך הכנה נכונה וציוד מתאים שעומד בתקני הבטיחות, מדובר בחוויה מאירת פנים ומשנת חיים.

בכדי להיערך בצורה נכונה, טרם תצללו בפעם הראשונה עם מדריך או שתיקחו חלק בקורס צלילה, אתם תחוו את צלילת ההיכרות, שהיא טבילת אש ראשונה

בעולם המים.

הנה כל מה שצריך לדעת טרם תבצעו אותה.

 

מי יכול בכלל

אתם תתפלאו, אך כבר מגיל 8 ניתן להשתתף בפעילות כמו צלילת היכרות באילת. ישנה מגבלת עומק מאחר וכל 10 מטר משתנה הלחץ האטמוספרי והריאות שלנו מתכווצות, ובהתאמה צורכות יותר אוויר. הצלילה אפשרית לכל אחד מעבר לגיל זה אך מגבלות בריאותיות כמו מחלות לב, הריון או בעיות נשימתיות חמורות יכולות להשאיר אתכם מחוץ למים.

 

שינויי לחץ

כמו שאמרנו, בזמן צלילה משתנה הלחץ האטמוספרי – כל 10 מטרים מתחת לגובה הים מתווסף לחץ של 1 אטמוספירה. אם בגובה הים אנו נמצאים כבר בלחץ של 1 אטמוספירה כלומר, ב- 20 מטרים כבר נרגיש לחץ של 3 אטמוספרות. בעקבות כך, כלי הדם שלנו יתכווצו, נפח הריאות שלנו יקטן ונרגיש לחץ באוזניים (בדומה לנסיעה לים המלח). כאשר ניגשים לבצע צלילת היכרות, ודאו שאתם מרגישים בריאים באותו הבוקר.

צלילה עם מצב רפואי קודם יכולה ליצור סיבוכים. למשל, אם אתם מצוננים ותבצעו צלילת היכרות, ייתכן וכלי הדף באף שלכם יתכווצו ואף יקרעו, והדבר יכול להוביל לדימום באף. לא קטלני, אך מלחיץ, לא נעים ובהחלט אפשר להמנע מזה.

 

תכנון מראש

זו אמנם הצלילה הראשונה שלכם, אך דעו כבר מעכשיו 2 נקודות חשובות:

אף פעם לא צוללים לבד!

זהו אותו העקרון כמו לא לטייל לבד. צריך פרטנר שיוכל להיות איתכם במידה ותצטרכו עזרה עם הציוד, או לכל דבר אחר.

 

תכנון מסלול

ישנן חוברות מיוחדות שבהן אפשר לשרטט את תכנון הצלילה שלכם. בתכנון המסלול ניתן לראות מהם הגבהים המשוערים, מתי יחולו שינויים בגובה הצלילה ומהו המסלול המשוער.

 

מזג האוויר

ימים סוערים יכולים ליצור זרמים תת ימיים ומערבולות. לפני שאתם ניגשים למועדון צלילה, ודאו מה יהיה מזג האוויר ביום הצלילה. התייעצו עם מועדון הצלילה שבחרתם לגבי מועד הצלילה.

 

דברים אחרונים

צלילה באילת היא חווית הצלילה המיוחדת ביותר שניתן למצוא בישראל. ישנן אפשרויות רבות כמו ספארי צלילות, קורסי צלילה השכרת ציוד ועוד. לפני כל אלו, צלילת ההיכרות היא אקט היכרותי ובסיסי בלבד שמיועד לכם, ולכם בלבד כך שתוכלו לדעת האם מתאימה לכם החוויה. במידה וכן, זכרו את מה שכתוב פה. והכי חשוב, תתכוננו לחוויה משנת חיים.

 

אטרקציה ייחודית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים