מה היתרונות במשחק לגו לילדים?

אחד הצעצועים החינוכיים ביותר שיש הוא במקרה גם אחד המזמינים ביותר! הכישורים שילדים לומדים מלגו הם חשובים ומדהימים! אם מעולם לא חשבתם על המשחק כסופר חינוכי, דרך המאמר הבא, תוכלו לראות בקרוב את היתרונות במשחק לגו לילדים.

 

היתרונות של לגו לילדים

  1. מיומנויות מוטוריקה עדינה

שימוש בלגו הוא ההזדמנות המושלמת לבניית מיומנויות מוטוריות עדינות! לבני לגו הן דרך נהדרת לעבוד לגרום לילדים לעבוד באצבעות, כאשר הם בונים או אפילו מרימים חתיכות לגו. ילדים אוהבים את הריגוש שבבנייה והם יכולים לעשות זאת במשך שעות, לבנות שרירים קטנים וחזקים בידיים שיעזרו להם לבצע מיומנויות אחרות, למשל ללמוד לכתוב.

 

  1. משחק שיתופי

משחק לגו יכול להפוך בקלות למשחק דמיון עם הרפתקאות, גיבורים, נבלים, בעלי חיים ואפילו בני משפחה. שימוש בדמויות קטנים ולבנים של לגו עם בני גילם האחרים מקנה לילדים את אותם כישורים שהם ילמדו במשחק דרמטי או משימוש בבית בובות.

יצירות לגו הופכות לסוג של סיפור, זה יכול להיות הסוס הקטן האבוד שמנסה למצוא את האוכף שלו, וחבריה עוזרים לה בדרך, או אם מטפלת בבנה שהולך לבית הספר בפעם הראשונה.

 

  1. תחושת הישג

כשהילדים יסיימו את יצירת האמנות המדהימה שלהם, הם ירוצו להראות לכם את יצירותיהם. הם הכינו משהו שהם גאים בו להפליא, וזה טוב לידיים שלהם וגם טוב ללב שלהם! לרוב הם מעלים רעיון בראשם ואז מתחילים לחבר אותו יחד.

הם כל כך מתרגשים מהבתים שהם בונים כדי שמשפחות הדמויות יוכלו לשחק בהם או מהמכוניות שהדמויות ייסעו בהן. כאשר הם מפתחים ביטחון עצמי, ההתרגשות שלהם מובילה להכנת פריטים עם מטרות מורכבות יותר ויותר!

 

  1. התמדה

בנייה עם לבני לגו מובילה לפעמים לשברון לב. מגדל יפה מתפורר עם מהלך שגוי אחד.

בתחילה זה מתסכל. אך, ילדים המשחקים בלגו באופן קבוע אינם מובסים מכך. במקום זאת, הם מצליחים לעשות זאת שוב. הילדים ילמדו להתמודד עם הפסד ואובדן, ולומר "זה בסדר, אני יכול לבנות את זה שוב!"

 

  1. פתרון חידות

לא משנה אם הילד משתמש בחוברת הוראות או בונה לחלוטין מדמיונו. הוא פותר חידה! כשילדים מרימים חתיכות קטנות סביבם כדי ליצור בניין, מטוס או יצור, הם מוציאים סדר מתוך הכאוס. לבני לגו הופכים להזדמנות חדשה!

 

  1. מדע

סיבה ותוצאה זה אחד משיעורי המדע הראשונים שילד לומד! כל כך כיף לראות את הריגוש שילד מקבל מלבנות מגדל גבוה ככל האפשר. יסוד המדע הוא להמציא רעיון ולהוכיח אותו באופן מעשי. לגו עושה זאת באופן טבעי באמצעות דמיון.

אתר קידסבסט מספק המון ערכות לגו ופליימוביל, לצד משחקי קופסא, ספרים ופאזלים. כך שאין צורך לחפש רחוק, תוכלו לרחוק שם כל סוג לגו שתרצו עבור ילדיכם, אם זה לגו סיטי, לגו טכניק או כל סוג אחר.

 

משחק קופסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים