מה הוא מחשבון אחוזים?

לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו נדרשים לבצע חישוב של אחוזים. בין אם מדובר על ניסיון להבין את גובה ההנחה על מוצר מסוים, או סתם רצון להבין בכמה בדיוק עלה חשבון החשמל שלנו ביחס לחודש שעבר. בעולם המודרני, אסור לכם למצוא את עצמכם במצב שבו אתם לא יודעים לחשב אחוזים. למרבה המזל, יש כלי נהדר שעוזר לכם לעשות את זה בצורה פשוטה.

 

מחשבון אחוזים

מחשבון אחוזים הוא מחשבון, שכמו כל מחשבון נועד לקצר לנו חישוב מסוים. במקום שנבצע את חישוב האחוזים בכוחות עצמנו, המחשבון עושה את הפעולה הזו בשבילנו באופן מהיר. הערכים שאותם מחשבון האחוזים צריך לקבל הם הערך השלם שממנו אנחנו רוצים לדעת את האחוז וכמובן את ערך האחוז המבוקש.

ברגע שתלחצו על כפתור החישוב המחשבון יחזיר לכם את הערך המדויק, בלי אף טעות או סטייה מהערך האמיתי. היתרון שיש לשימוש במחשבון הזה נעוץ בעובדה שאתם לא צריכים לבצע אף פעולה מתמטית כדי לקבל את הערך של האחוז. אז בכל מקרה שבו אתם נדרשים לחשב אחוז מסוים והמחשבון נמצא בהישג היד שלכם, מאוד כדאי להשתמש בו.

מחשבון אחוזים

חישוב בעל פה

כמו כל פעולה מתמטית, תמיד כדאי שתהיה לנו דרך נוספת לבצע את החישוב. כאשר מדברים על אחוזים, ישנם כמה אחוזים שאותם אנחנו חייבים לדעת בלי לבצע שום חישוב. כולנו יודעים שחמישים אחוז מהווים חצי מערך נתון, ולכן בכל פעם שאתם נדרשים לבצע חישוב שבו ערך האחוז הוא חמישים או קרוב לשם, אתם יכולים לקבל קירוב יחסית מדויק לערך המבוקש.

 

כפל שברים

במקרים רבים הפחד מחישוב אחוזים מגיע בגלל שאנשים לא מבינים שניתן לתרגם את פעולת האחוזים לכפל בשברים. ברגע שיש לכם את שני הערכים המבוקשים, אפשר להכפיל את הערך השלם באחוז הנתון ולבצע חלוקה של המספר במאה. הערך שתקבלו הוא הערך המדויק של האחוז.

זה אולי יכול להישמע לכם כמו פעולה חשבונית מסובכת, אולם אם תקבלו בחלק העליון של השבר מספר שיש בו שני אפסים או יותר, תוכלו פשוט להוריד את האפסים וכך לקבל את הערך המדויק של השבר. זה אמנם לא יהיה מהיר כמו במחשבון, אבל עדיין, לא תצטרכו להתאמץ יותר מידי כדי לחשב את זה.

 

עגלו למספר קרוב

בדיוק כמו שישנם שברים שאנחנו יודעים לחשב מהר, כך גם צריכים להיות מספרים שאנחנו יודעים לחשב מתוכם ערך נתון. המספר מאה הוא הדוגמה הכי טובה לזה, כך שאתם אתם צריכים לחשב אחוז מסוים מתוך מאה, אין שום צורך לעשות שימוש במחשבון. בכל כפולה אחרת של מאה, תוכלו לחשב את הערך מתוך מאה ואז לבצע הכפלה למספר שנתון לכם.

 

לסיכום

הדרך הנוחה ביותר לביצוע חישוב אחוזים היא בעזרת מחשבון אחוזים ייעודי, אך יש עוד כמה דרכים טובות.

מחשבון אחוזים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים