מהם השלבים להתקנת מערכת כריזה איכותית

האם הגעתם אי פעם להופעה ומצאתם עצמכם נפעמים ממערכת השמע?  אולי מעניין אתכם לדעת איך הדברים קורים מאחורי הקלעים בהופעות הגדולות בעולם וגם במערכות שמע פשוטות? מדריך זה יאפשר לכם לחוות איך זה להיות מאחורי הקלעים, להקים, ובמקרה הצורך גם לפרק, מערכות שמע בלתי רגילות.

 

הפרדה בין מערכת קבועה למערכת זמנית

במדריך זה ישנה הבדלה משמעותית בין מערכות קבועות שאותן נקים ולא נפרק בסוף, לבין מערכות זמניות בהופעות ואירועים. אז שימו לב שיש הבדל קטן, אך נזכיר לכם פרט זה גם בהמשך. תוכלו להתייחס לשני סוגי המערכות שההקמה שלהן דומה, ורק הפירוק של המערכות הזמניות יוצר את ההבדל.

 

הגעה לשטח האירוע

כל התחלה של פרויקט היא כמובן הגעה אל השטח במשאיות ורכבים שמביאים את כל הציוד. מערכות כריזה ומערכות שמע להופעות מצריכות ציוד רב וכבד שכולל:

  • גנרטורים – ייתכן ומדובר במכונות ענקיות בגודל של מכולות 6 מטר שנותנות חיבורי חשמל תלת פזי עוצמתי
  • כבלי חשמל – כבלים ארוכים וכבדים מסוגים שונים מאפשרים העברת מתח למקומות אסטרטגיים מהם יצאו כבלים קטנים למערכות שמע קטנות ומגפונים
  • רמקולים ומגפונים – הרכיבים החשובים ביותר במערכת, שייעודם כמובן לתת חווית שמע של 360°
  • ציוד נוסף – מעמדים, סטנדים, בקרי עוצמת שמע, יחידות הקלטת הודעות למערכות כריזה ועוד

 

שלב ההקמה

זהו השלב המרכזי שבו העובדים מקימים את התשתיות ו'מרימים' את המערכת. שלב זה עשוי לקחת מספר ימים, והוא מלווה בהדרכה ובקרה של מהנדסים ואנשי מקצוע, בדגש על הבטיחות, אך גם הצד המקצועי חשוב מאוד, וכל שלב עובר בדיקה ואישור לפני שאפשר לעבור הלאה. חברה רצינית לא תיתן לדברים להשתבש וההקפדה על כל פרט היא חשובה מאוד.

 

שלב הניסויים

זהו שלב חשוב מאוד שבו מנסים את כל מרכיבי המערכת אחד אחד ואת המערכת כולה ביחידה שלמה ומלאה. זהו שלב מרגש שבו מוציאים אל הפועל את היכולות ומגלים את העוצמות במערכת שהקמנו. אנשי התשתיות יכולים מעט לנוח ובמקומם מגיעים אנשי הביצוע שאחראים לתפעול המערכת העובדת. אלו אותם אנשים שרואים במרכז רחבת הקהל, מול הבימה, ותפקידם בקרת איכות וביצוע שינויים תוך כדי האירוע.

 

שלב הפירוק

שלב זה אינו רלוונטי במערכות קבועות כדוגמת מערכות כריזה קבועות. לאחר שהסתיים האירוע, מתחילים בפירוק. באורח פלא, פירוק מהיר בהרבה מהרכבה, ולוקח בערך רבע מזמן ההקמה. אנשי התשתיות פורקים בזריזות את כל המערכות, מקפלים ציוד ומעמיסים למשאיות הייעודיות, במטרה להחזיר את הציוד למחסן הלוגיסטי של החברה.

 

לסיכום

אפשר לראות שהתקנת מערכות שמע היא דבר מרגש בטומן בחובו אפשרות להיות עד להופעות גדולות או לשיפור בטיחות של אנשים רבים על ידי יצירת מערכות כריזה. מערכות שמע הן לא דבר של מה בכך והן מצריכות מחשבה עמוקה ותכנון, כדי שהתוצאה תהיה לא פחות ממצוינת.

רמקולים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים