מהו ההליך המשפטי לאחר נהיגה בשכרות ללא נפגעים

לאחר נהיגה בשכרות ללא נפגעים יימסר לנהג כתב אישום וזימון להליך משפטי בבית המשפט לתעבורה.

ההליך המשפטי מתחלק לזה המתנהל בבית המשפט לבין ההליך המנהלי בשטח.

קצין המשטרה יכול ליטול מהנהג החשוד בנהיגה בשכרות את רישיון הנהיגה ולבצע שימוע ופסילה מנהלית של הרישיון לתקופה קצובה או עד להחלטת בית המשפט.

במאמר זה נעסוק בעבירת הנהיגה בשכרות ונרחיב לגבי ההליכים השונים.

 

פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה

ההליך המשפטי של מי שנתפס נוהג בשכרות יחל בדרך כלל כבר בשטח עם פסילת רישיון הנהיגה של הנהג עוד בטרם המשפט למשך 30 יום. הנהג זכאי לשימוע של קצין משטרה בדרגת מפקח ובמידה וזה ימצא כי סביר להניח שיוגש כתב אישום במקרה יותיר את הפסילה בתוקף. הקצין יבחן גם את עברו התעבורתי של הנהג. ניתן גם לערער על החלטת הקצין לבית המשפט לתעבורה.

 

ענישה על נהיגה בשכרות

על פי פקודת התעבורה, אדם שהורשע בעבירת נהיגה בשכרות דינו, בנוסף לכל עונש אחר,  פסילת רישיון נהיגה לתקופה של שנתיים לכל הפחות. מי שכבר הורשע על נהיגה בשכרות בשנה שקדמה לעבירה האחרונה, דינו פסילת רישיונו לארבע שנים לכל הפחות. עם זאת, במקרים מסוימים בית המשפט רשאי בנסיבות מיוחדות להורות על פסילה של רישיון הנהיגה לתקופה קצרה יותר.

 

השבתה מנהלית של הרכב

לפי פקודת התעבורה כאשר לשוטר יש יסוד להניח כי הנהג עבר עבירת נהיגה בשכרות הוא רשאי ליטול ממנו את רישיון הרכב ולדרוש ממנו להילוות אליו אל קצין משטרה. הקצן בוחן את הראיות ובמידה והוא סבור, כי יוגש כתב אישום בתיק זה כנגד הנהג, הוא ימסור לו הודעה האוסרת את השימוש ברכב בו נעברה העבירה ל-30 ימים. ניתן לערער על ההחלטה לבית המשפט.

 

הגשת כתב אישום על ידי

כתב האישום צריך לכלול את פרטי הנהג, סעיפי העבירה, תאריך וזמן הנהיגה, פירוט העבירה, מי העדים והמכשירים עליהם מתבסס כתב האישום, הכמות שנמדדה בעת הבדיקה ומיקום ותאריך של המשפט. המשך ההליך מתבצע בבית המשפט לתעבורה כאשר עורך דינו של הנהג עשוי לחפש כשלים בבדיקה ובאופן שבו היא התנהלה. כתב האישום בתיק הוא חלק מהראיות של התביעה.

 

החשיבות של ייעוץ וליווי משפטי

לסיכום הנושא, ההליך המשפטי והמנהלי לאחר נהיגה בשכרות גם ללא נפגעים כולל ענישה של פסילה שיכולה להשפיע רבות על איכות חיוו ופרנסתו של הנהג. חשוב למצוא עורך דין מומחה לתחום שיפנה למשטרה ויקבל את המסמכים הקשורים לתיק, לרבות מסמכי הפעלת הינשוף והבדיקות המקדימות. עורך דין יכול לסייע בהשגת זיכוי או לכל הפחות להביא לעונש מופחת.

איש קורא

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים