מגבר כריזה או מגבר מיקסר כריזה

מערכת כריזה היא מערכת שבה ניתן להודיע הודעה בתוך מיקרופון והמערכת מפזרת את הקריאה בשטח שבו מעוניינים שהקריאה תישמע. קיימות אפשרויות רבות של מערכות כריזה וכדי להבין מה המערכת שהכי מתאימה לכם עליכם להבין מה קודם כל מה השימוש שבגללו את נדרשים להתקנת מערכת כריזה. כאן תוכלו להבין מהי מערכת שהכי מתאימה לכם.

 

תפקיד המגבר/מיקסר

בכל מערכת הגברה, המגבר/מיקסר הוא מה שמקבל את הקולות שעוברים דרך המיקרופון ונועד לעבד אותם כדי שיוכלו לשמוע אותם דרך הרמקול. לאור זאת, החשיבות של המגבר/מיקסר היא גדולה מאוד. בחירה נכונה של מגבר/מיקסר תוכל להבטיח לכם עיבוד כמה שיותר טוב של הצליל שאותו תשמעו ברמקולים.

 

מגבר או מיקסר?

כדי להבין מה בדיוק המוצר שיעשה עבורכם את העבודה בצורה הטובה ביותר, ראשית כל נסביר מה בדיוק ההבדל בין מגבר כריזה ובין מיקסר:

 

  1. מגבר – לכל מערכת הגברה ישנם מספר חלקים שנועדו להפוך את הקול שאותו תשמעו לחזק ואיכותי יותר. אחד הכלים בשרשרת הזו הוא המגבר. המגבר לא מתפקד בלבד, ויחד אתו יהיה עליכם להחזיק מספר מכשירים שמרכיבים את מערכת ההגברה שלכם.

 

  1. מיקסר – המיקסר גם הוא חלק במערכת ההגברה, אך בניגוד למגבר הוא מבצע את כל הפעולות יחד. במקום להחזיק מספר רב של מכשירים שתופסים נפח של מקום וכנראה שגם יעלו לכם יותר כסף, המיקסר מאפשר לכם לעשות שימוש במכשיר אחד שממלא את כל הפונקציות שנדרשות עבור מערכת אודיו.

 

 

מה היתרונות של המגבר?

 

איכות

מערכת שבה כל מכשיר מבצע פעולה אחת, היא מערכת שמאפשרת לכם לבחור עבור כל שלב בתהליך האודיו את המכשיר הטוב ביותר. כל חלק במערכת נבחר בפני עצמו מה שמאפשר לכן להרכיב מערכת בסטנדרט איכותי גבוה במיוחד.

 

הפעלה פשוטה יותר

בעוד שמיקסר דורש ידע כדי להפעיל אותו, ההפעלה של המגבר פשוטה הרבה יותר. כיון שלא מתבצע מיזוג של קולות ממקורות שונים המגבר לא דורש מכם הבנה מוזיקלית מיוחדת.

 

מחיר

לאור העובדה שמגבר עובד בצורה הרבה יותר פשוטה המחיר שלו יהיה זול יותר מאשר מיקסר. ניתן למצוא מגברים איכותיים במחירים סבירים מאוד. עם זאת, ייתכן שתצטרכו להשקיע בכל חלק של המערכת בפני עצמו ואז יכול להיות שהמחיר כבר יהפוך להיות חיסרון.

 

מה היתרונות של מגבר מיקסר כריזה?

 

כלי אחד

המיקסר מאפשר לכם לקנות מכשיר אחד שיבצע עבורכם את כל העבודה הנדרשת. בשוק מוצעים למכירה מיקסרים באיכות גבוה מאוד, והם מאפשרים לכם בקופסה אחת לקבל את כל החבילה כולה.

 

מחיר

מחיר של מיקסר אחד איכותי כנראה שיעלה לכם פחות מאשר כל המערכת באיכות גבוה. כמובן שהמיקסר בפני עצמו יכול להיות יקר יותר מאשר מגבר, אך בחישוב הכולל הוא כנראה משתלם יותר.

 

יכולת להתמודד עם יותר מצליל אחד

כאמור, מכיון שהמיקסר לא סתם משמיע את הצלילים שהוא מקבל, ניתן לעשות באמצעותו שימוש למקרים שבהם מגיעים צלילים ממקורות שונים. במיקסר תוכלו לבחור מה המשקל שיינתן לכל צליל שעת ההשמעה של הצליל הסופי ותהיה לכם את היכולת לקבוע במדויק מה הצליל שיושמע.

 

בחירה קלה יותר

כאשר אתם בוחרים מיקסר אתם נדרשים לבחור כלי אחד בלבד. בעוד שבחירה של מערכת שלמה דורשת מכם לבחון כל חלק של המערכת בפני עצמו, הבחירה של המיקסר דורשת מכם לסקור רק כלי אחד בצורה טובה ולאחר מכן אתם מקבלים מערכת שעונה על הדרישות שלכם.

 

מה החסרונות של כל מוצר?

כמו שאתם בטח מבינים, לא מדובר בחסרונות ממש. מה שצריך להבין הוא שכל מוצר מתאים לסוג אחר של הגברה. המגבר יתפוס לכם מקום רב יותר ולא לכולם זה מתאפשר, אך מנגד ייתכן שאם אתם בוחרים במיקסר לא כל השלבים בו יבוצעו ברמה הדייקנות שחשובה לכם. עם זאת, החיבור והתפעול של מערכת שאינה מורכבת מכלי אחד כמו המיקסר אלא שכל חלק בה נפרד יכול להיות מורכב מעט.

לעיתים דווקא ההפעלה של המיקסר יכולה להיות מורכבת יותר כיון שכל הפונקציות פועלות באותו מכשיר מה שיכול להקשות קצת על מי שלא מכיר את צורת ההפעלה. בבחירה בין השניים נסו להתמקד ביתרונות של כל מוצר כיון שמטבע הדברים חסרונות תמיד ניתן למצוא.

 

איך אני יודע מה מתאים לי, מגבר או מיקסר?

 

מגבר

אם חשוב לכם במיוחד האיכות של הצליל ואתם לא מוכנים להתפשר כהוא זה על האיכות של מערכת ההגברה שלכם, אז כנראה שאתם צריכים לבחור מגבר שמגיע לבד, ויחד אתו להרכיב מערכת סאונד עצמאית משלכם. כל זה בתנאי כמובן שיש לכם מקום לכל הקופסאות שמערכת הסאונד שלכם דורשת.

 

מיקסר

אם אין לכם יותר מידי מקום עבור מערכת הסאונד שלכם, מיקסר הוא מה שאתם צריכים. חפשו מיקסר שעונה על דרישות האיכות שלכם והתקינו אותו.

 

אם נסכם את זה בצורה פשוטה, אין מוצר יותר טוב אלא רק מוצר מתאים. כל אחד מהם נועד למטרה שונה ואתם רק צריכים להבין מה המטרה שלכם.

 

לסיכום

המגבר והמיקסר שניהם מרכיבים חיוניים במערכת האודיו. המגבר מאפשר לכם לבחור כל חלק במערכת באופן עצמאי ולקבל את האיכות הגבוהה ביותר. מנגד, המיקסר נותן לכם את כל המכשירים של המערכת בתוך קופסה אחת, מה שחוסך עבורכם מקום והשקעה.

מגבר כריזה או מגבר מיקסר כריזה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים