למי מומלץ להשתמש בדודי קיטור לתעשייה?

מהמהפכה התעשייתית דודי קיטור הינם מרכיב מרכזי בתהליכי ייצור  בתעשייה. כיום ניתן למצוא דודי קיטור בשימוש גם בשימושי פנאי ובתים פרטיים לחימום אך השימוש העיקרי של דודי קיטור הינו עדיין בתעשייה הקלאסית. הדודים למעשה מבצעים העברה של אנרגיית חום, תוך חימום מים לטמפרטורה גבוהה ויצירת לחץ אדים ושימוש באנרגיה הנוצרת למטרות שונות. על מתי מומלץ להשתמש בדודי קיטור במאמר שלפניכם.

 

שימוש במגוון תעשיות

דודי קיטור נמצאים בשימוש בתעשיות שונות כגון תעשיות ביטחוניות, תעשיית המזון, יקבים, פרמצבטיקה. הם משמשים לניקיון, חימום, סטריליזציה, בישול ועוד. למבנה דודי קיטור מערכת פיקוד ובקרה, מיכל מים ומערכת בעירה. הדודים שורפים דלק נוזלי או מוצק במערכת הבעירה, על מנת שהמים במיכל המים יתחממו ויגיעו לרתיחה ויצירת קיטור אשר מועבר במערכת ליעדו.

 

הרתחה ויצירת קיטור

כאשר בתהליכי הייצור יש צורך בפעולות ניקוי מומלץ מאוד להשתמש בדודי קיטור תעשייתיים. באמצעות הרתחת המים יוצרים קיטור אדים שבאמצעותו ניתן לסלק לכלוך, חיידקיים, נגיפים, קרדית האבק, ביצי פרעושים, ועוד תוך דקות ספורות וללא צורך בחומרי ניקוי כימיים בתהליך. הקיטור יכול לחדור לנקבוביות מיקרוסקופיות ולטהר מגוון חומרי גלם במהירות וביעילות.

 

תחנות כוח ויצירת חשמל

תחום בו נעשה שימוש תעשייתי בדודי קיטור הוא בתעשיית החשמל והאנרגיה. קיטור מאפשר להניע מספר סוגים שונים של תחנות כוח כאשר את ההמרה לאנרגיה מכאנית מבצעים על בסיס הטורבינות שהקיטור מסובב. מקור החימום של הדודים יכול להיות באמצעות שריפת דלק או פחם ובשנים האחרונות גם באמצעות שריפת גז שנחשב למזהם פחות וניצול נכון יותר של אנרגיה.

 

מכבסות לניקוי

מומלץ להשתמש בדודי קיטור חשמליים להפקת קיטור גם במכבסות. דודי קיטור מאפשרים כיום להמיר אנרגיה חשמלית לאנרגיה תרמית ביעילות גבוהה במיוחד. בתהליך יצירת הקיטור מעבירים זרם חשמלי דרך גוף חימום נגדי, על מנת להפיק חום באמצעות ההתנגדות. המים מוזרמים מהמערכת ליד או על פני גוף החימום שבתוך הצינור או המכל עד להפקת האדים.

 

קיטור בחשמל או בדלק

דוד קיטור חשמלי ידידותי יותר לסביבה וגם זול יותר להפעלה לעומת דוד הצורך דלק. דוד קיטור חשמלי קומפקטי ודורש פחות ציוד לצורך התקנתו בהשוואה לדוד דלק מסורתי, מה שמפחית גם את עלות ההתקנה. ניתן להתאים את העוצמה והלחץ של הקיטור באופן מדויק לצרכים התפעוליים, על מנת לתת מענה מדויק ומושלם לכל דרישה.

 

סיכום דודי קיטור לתעשייה

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בדודי קיטור תעשייתיים, האופן בו הם פועלים ובאילו תעשיות נעשה בהם שימוש. כפי שציינו, לדודי קיטור חשמליים יתרונות רבים והשימוש בהם מומלץ בתעשיית  המזון במחלבות, יקבי יין, מבשלות בירה ועוד. גם בתעשיות הנייר, העור, והקוסמטיקה יש שימוש בדודי קיטור לחיטוי וניקוי כמו גם, במכבסות במגזר הפרטי והציבורי.

מכונה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים