איך תדעו לבחור את השתלים המתאימים לכם

מרפאות רבות ורופאי שיניים רבים ברחבי הארץ מבצעים היום השתלות שיניים במגוון רחב של טכניקות ואמצעים.

באשר להתאמה הקלינית של טכניקה כזאת או אחרת לרקע שלכם ולמצבכם הבריאותי, כיוון שיש ארבע שיטות השתלה עיקריות אין יותר מדי מקום לשיקול דעת וטעויות.

באשר לשיקולים האסתטיים, כאן הדברים מורכבים יותר.

המאמר הבא יתייחס לחשיבות שבבחירת שתלים נכונים ויסביר כיצד תוכלו להעלות את הסיכוי שתגיעו לתוצאה האופטימלית.

 

אילו שתלים יתנו לכם את התוצאה הטובה ביותר?

השיניים המלאכותיות שמתלבשות על השתלים מגיעות במגוון אינסופי של צורות, גוונים וגדלים. כאשר בוחרים את השיניים המתאימות למטופל, רופאי שיניים לוקחים בחשבון גורמים כמו גודל הפנים והחיוך של המטופל והגודל הגוון והצורה של השיניים הטבעיות של המטופל. המטרה היא להשתמש בשיניים מלאכותיות שישתלבו באופן הרמוני עם כלל המאפיינים הנתונים שציינו ויעניקו למטופל חיוך טבעי ונינוח.

 

מה ההשלכות של בחירת שתלים לא נכונים

כמטופלים, לעיתים נמשך לבחור שיניים מלאכותיות גדולות לבנות ומרשימות, עם זאת בחירה שכזאת עשויה לחטא למטרה ולגרום לחיוך שלנו להיראות מלאכותי. תוצאה מלאכותית שכזאת אינה מזמינה כלל ואם יצא לכם לראות אדם עם שיניים מלאכותיות לא טובות או עם השתלת שיניים לא מוצלחת וודאי שמתם לב שהתוצאה אינה מרשימה אלא יותר משונה ואף עשויה לעורר חוסר נוחות. כאשר מדובר בהשתלת שיניים הדבר אף גרוע יותר שכן בניגוד לשיניים תותבות, שיניים מושתלות לא ניתן להסיר בקלות כה רבה.

 

כיצד אפשר לוודא מבעוד מועד כי השתלים שנבחרו יתאימו לכם

גם רופא השיניים הוותיק והמנוסה ביותר בבחירת שיניים מלאכותיות למטופליו לא יוכל לקלוע תמיד באופן מדויק שכן כל מטופל הוא מכלול ייחודי וחד פעמי של מאפיינים פיזיים, דרישות בריאותיות וכן העדפות אישיות. מסיבה זאת דרך הפעולה האידיאלית אשר תבטיח כי תבחרו את השתלים המתאימים ביותר כוללת לרוב הליך כלשהו של הדמיה אשר תאפשר לרופא השיניים להתאים את הגודל, הצורה והמיקום של השיניים ותאפשר למטופל לראות את התוצאה מבעוד מועד, לשאול שאלות ולבצע התאמות קטנות במידת הצורך ובמידת האפשר.

הטכנולוגיה המתקדמת והנפוצה ביותר ליצירת הדמיות אלו מתבססת על תכנון דיגיטלי. כדי להיעזר בטכנולוגיה זו מבצעים סריקת CT לחלל הפה של המטופל. את סריקות ה-CT מעבדים לתמונות ומודלים דיגיטליים אשר ממחישים את המצב הנוכחי של המטופל מבחינת האנטומיה והמיקום של השיניים הקיימות והנפח והצורה של הרקמות הרכות. בעזרת מידע זה יכול הרופא למקם את השיניים המלאכותיות תוך כדי התחשבות באילוצים והדרישות של המצב הקיים. יתר על כן, ההדמיה הממוחשבת תוכל לשמש בעת הניתוח עצמו ובכך תוביל לתוצאות מדויקות יותר.

השתלת שיניים ממוחשבת תבטיח שתקבלו תוצאה מדויקת ביותר, טבעית ואסתטית. מסיבה זאת אם אתם שוקלים לבצע השתלת שיניים מוטב שתקבעו לבצע את ההליך אצל רופא שיניים המחזיק בידע, ניסיון ואמצעים מתאימים בכדי לשלב הדמיות ממוחשבות בהליך ההשתלה.

 

שיניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים