כמה פעמים בשנה חובה לעשות ניקיון יסודי בכל הבית

ניקיון יסודי בכל הבית, הינה מלאכה לא פשוטה.

אך בכל זאת, יש להקפיד לעשות אותה מספר פעמים בשנה.

מה תוכלו לנקות בעצמכם ומתי תצטרכו להזמין שירותים מקצועיים? זאת ועוד במאמר הבא.  

 

הקדמה

שגרת ניקיון הבית, אינה כוללת ניקיון של ככל האזורים באופן שוטף. לרוב, בניקיון כללי, לא תנקו את קירות וארונות הבית, החלונות והתריסים, השטיחים וכמובן הספות. אך ישנם מספר פעמים בשנה, בהם צריך לנקות את ככל הבית ניקיון יסודי. את מרבית הבית תוכלו לנקות בעצמכם, אך ישנם מספר מקרים, בהם מומלץ להזמין שירותי ניקיון מקצועיים.

 

שטיחים וספות

ניקיון בדים היא מלאכה קשה, בעיקר כאשר מדובר בבית בו ישנם ילדים או בעלי חיים, המותירים אחריהם שיערות או כתמים. בכל הנוגע לניקיון שטיחים וספות, הדבר החשוב ביותר, הוא לא לשפשף את הכתמים, זאת על מנת שלא למרוח אותם ולהרחיב את האזור המוכתם.

דבר חשוב נוסף, בניקוי ספות, הוא להימנע משימוש בחומרים חזקים. חומרים אלו, עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לריפוד הספה. בשל כך, מומלץ להזמין מנקה ספות מקצועי, אשר מכיר את העבודה, ויוכל להסיר את הכתמים מבלי לפגוע בספה. מנקה ספות מקצועי, ינקה את הספה ויסייע לכם לשמור עלייה כמו חדשה.

 

קירות וארונות

ניקיון קירות וארונות לרוב מתמקד בניקיון אבק ושומן מצטבר. לעיתים, בעת הניקיון, תופתעו לגלות עובש בפינות הקירות או הארונות. הופעת עובש מצביעה על בעיה נרחבת יותר, היא רטיבות. במקרים אלו, מומלץ להזמין בעל מקצוע על מנת למצוא את מקור הרטיבות ולטפל בבעיה מן השורש.

 

חלונות

רבים סבורים כי ניקיון חלונות היא עבודה פשוטה, אך לא כך הדבר. בעת ניקיון חלונות, יש להקפיד  שימוש בחומרים המתאימים לניקוי החלון, וכן המסגרת שלו, זאת על מנת להימנע מהתרת כתמים, וכן פגיעה בשמשת החלון או במסגרת.

הדרך הנוחה ביותר לניקוי חלונות היא ניתוק החלון מהמקום ושטיפתו. כמו כן, יש להקפיד על ניקוי המסילה עצמה, שם מצטבר מרבית הלכלוך. לא פעם בעת ניקוי חלונות נתקלים בלכלוך קשה לניקוי, דוגמת לכלכוך המגיע מציפורים, במקרים אלו יש לנסות להוציא את הלכלוך, מבלי לשרוט את המסילות והמסגרת.

באם מדובר בקומה גבוהה, ניקיון החלון מבחוץ, היא לא עבודה בשבילכם. במקרה זה, תצטרכו להזמין בעל מקצוע, אשר לו אישור לעבודה בגובה, וכן ציוד סנפלינג באמצעותו יוכל לנקות את החלון מבחוץ.

 

תריסים

ניקיון תריסים לרוב מאופיין בהצטברות אבק רב. בניקיון תריסים, מתחילים מהחלק העליון לתחתון, כך שמנקים את האבק והלכלוכים שהצטברו, בתריס וכן במסילה עצמה. הבעיה הבולטת בניקיון תריסים, היא העובדה שצריך לנקות את התריס גם מבחוץ.

לרוב תוכלו לנקות בעצמכם את התריסים, אך ישנם מספר מקרים חריגים בהם תצטרכו סיוע מקצועי, לרבות כאשר התריס גדול או נמצא בקומה גבוהה.

שואב

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים