כל ההטבות לחיילים משוחררים

השתחררתם מהצבא? ברכותינו, זה הזמן לנצל כל רגע וליהנות מהאזרחות. רגע לפני שאתם יוצאים לכבוש את העולם, חשוב שתכירו את כל ההטבות שמגיעות לכם, שתוכלו לנצל כאן בארץ. אחרי כל כך הרבה זמן שלבשתם מדים ונדרשתם לציית לפקודות, תנו למדינה להוקיר לכם תודה ותנצלו את נדיבותה!

 

מענק שחרור ופיקדון

כל חייל או חיילת שסיימו שירות סדיר מלא, זכאים לקבל מענק שחרור ופיקדון אישי. מענק השחרור הוא סכום כסף שאתם מקבלים ישירות לחשבון הבנק שלכם, ותוכלו להשתמש בו לכל מטרה שתרצו. הפיקדון האישי הוא סכום כסף שאינו מועברת ישירות אליכם, אלא תוכלו לנצל אותו רק בעבור מטרות ספציפיות בלבד (תשלום על לימודים, נישואים, פתיחת עסק, רכישת דירה, הכשרה מקצועית ולימודי נהיגה).

הסכום אותו תקבלו במענק ובפיקדון משתנה בין חייל לחייל, ותלוי בסוג השירות שביצעתם (חיילים קרביים מקבלים את הסכום הגבוה ביותר, ואילו חיילים עורפיים מקבלים סכום נמוך יותר) ובמשך זמן השירות.

המענק והפיקדון מהווים מעין נקודת פתיחה נחמדה לחיים האזרחיים – תוכלו לראות בכך פיצוי כלשהו על המשכורת החודשית שאותה מקבל חייל סדיר בצה"ל!

 

זיכוי במס הכנסה

רשויות המס מעניקות החזרים לחיילים משוחררים בצורת נקודות זיכוי במס הכנסה, במשך שלוש שנים לאחר סיום השירות הצבאי.

נקודות הזיכוי מגיעות על כל עבודה מיגיעה אישית (שהן רוב ההכנסות החייבות במס), אך לא על הכנסות פסיביות. יש לשים לב שאם אתם משתכרים פחות ממדרגת המס הקבועה לחיילים משוחררים, תהיו פטורים מתשלום מס הכנסה באופן מלא.

 

קבלת עזרה בתחום הדיור לחיילים בודדים

אם שירתתם בצבא כחיילים בודדים – תוכלו לקבל סיוע בתחום הדיור ממשרד הביטחון בשנה הראשונה לאחר תום השירות הצבאי. הסיוע יכול להינתן כמימון ללינה בבית החייל, סיוע במימון שכר דירה בסכום של כאלף ₪ בחודש, או מענק חד פעמי על סך 5,000 ₪ לסיוע בשכר הדירה.

 

סיוע בהכוונה מקצועית והכוונה לבחירת תחום לימודים

אם השתחררתם מהצבא ועדיין לא הקדשתם מחשבה לגבי מה תרצו לעשות בעתיד, תוכלו להיעזר בהכוונה המקצועית והלימודית שניתנת על ידי האגף והקרן לחיילים משוחררים.

הייעוץ ניתן ללא עלות וללא צורך בתיאום מראש, וכל שנדרש על מנת לקבל אותו הוא להגיע לאחד מהסניפים ולהציג תעודת שחרור.

 

מלגות

ישנן לא מעט מלגות אשר מוצעות לחיילים משוחררים, ובעיקר לכאלו ששירתו בשירות קרבי. אחת מהתוכניות המובילות לכך היא תוכנית "ממדים ללימודים" שמעניקה סיוע בגובה של שני שליש משכר הלימוד האוניברסיטאי (המלגה ניתנת לחיילים קרביים, חיילים בודדים, עולים חדשים ובני מיעוטים).

 

נצלו את הזמן גם למנוחה

צה"ל מציע לכם מגוון הטבות לאחר השחרור, אך חשוב לקחת רגע לעצמם לאחר שירות ארוך ומלא חוויות. תנו לעצמכם לעכל את מה שעברתם וליהנות מהחופש שמגיע לכם!

חיילים משוחררים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים