כיצד מאתרים נזילה בבניין קומות?

מערכות מים יכולות להשתבש לעיתים קרובות ולגרום לנזילות ולהצפות לא מתוכננות עבור הדיירים, בבניין בעל קומות התופעה נפוצה אף יותר בשל הצורך במספר רחב של מערכות מים כמו: מערכות ביוב, מערכות השקייה לגינה, ממטרות, פינוי מי גשם, והמערכת החשובה מכל – זו שמספקת את אספקת המים לשלל דיירי הבניין.

בכל מערכת כזו או אחרת יש סבירות לדליפות ונזילות אופציונליות, אז ממה נוצרות הנזילות? ואיך נוכל לאתר אותן גם כשמדובר בבניין קומות ולא בבית פרטי?

 

סיבות הנזילה

נזילות או דליפות מים יכולות להיגרם משלל גורמים המשפיעים אחד על השני. הסיבות הנפוצות ביותר שיכולות לגרום לנזילה בבניין קומות הן תחזוק לקוי של ועד הבניין, מי גשמים שמצליחים לחדור אל תוך המבנה, צנרת לקויה בדירה אחת המשפיעה על עוד מספר דירות עוקבות, צריכה עודפת של מים וכו'..

כל נזילה משתנה בהתאם לעוצמת הנזילה ולהשפעתה על הבניין, ולכן חשוב מאוד שתהליך איתור נזילה יתבצע בצורה מקצועית ומדויקת בכדי לטפל בה לאורך זמן. אז איך בכלל מאתרים נזילות?

 

איתור נזילות בתוך בניין המגורים

כשמדובר בחלל הפנים של הבניין, ונוצרת נזילה בדירות או בחללים המשותפים לדיירים, בדרך כלל מדובר בנזילה במערכת המים או הביוב הגורמות לכשל באינסטלציה של הבניין. לפעמים מדובר בדירה ספציפית ובבעיה נקודתית שלא קשורה לכל ועד הבניין, ובשביל לעלות על זה צריך לאתר את הנזילה באופן מקצועי.

נכון לטכנולוגיה של היום, הדרך הטובה ביותר לאיתור נזילות בתוך הבניין היא באמצעות מצלמה תרמית מיוחדת המופעלת בעזרת טכנולוגיה חדישה ומאפשרת לזהות את טמפרטורות המים ולמקד את מקור הנזילה.

 

גלאי מתכות

לפעמים כשהמבנה רחב פנים, יותר מורכב לזהות את מקור הנזילה ולצורך איתור מדויק ונכון נאלץ להשתמש בגלאי מתכות מיוחד המשמש לחיפוש שדות מגנטיים הבודקים את מצב הצנרת ויכולים להצביע על בעיה ספציפית או על נזילה שהתפשטה לאורך כל המבנה בצורה רחבה יותר. מדי הלחץ נועדו לבנייני מגורים גדולים יותר עם אופציות מגוונות למקור הנזילה.

 

מדי לחץ

עוד דרך מוכרת הנועדה לעזור לנו לאתר את מקור הנזילה בבניין מגורים, היא השימוש במד לחץ. כאשר יש נזילה ונפגמת האטימות במערכת המים, המים משתחררים החוצה וגם הלחץ הצבור בהם, ולכן, נוכל לבדוק את הלחץ באמצעות מד לחץ בכדי להשוות את מדדי הלחץ ולקבל אבחנה מדויקת וספציפית לגבי קו המים הפגוע ולאחר מכן גם לטפל בכך בצורה הנכונה ביותר.

 

סיכום

נזילות מים אולי נשמעות תמימות, אך הן מהוות סיכון קצת יותר חמור ממה שאנחנו חושבים. מדובר גם בהשלכות בריאותיות בשל המים העומדים לתקופה ארוכה, גם לנזקים במבנה הדירות ובמראה החיצוני של הבניין, גם לעובש המצטבר על הקירות, וגם לחשבון מים מופרך שלא תואם את המציאות. בשל כך החשיבות לאיתור מקור הנזילה באופן מהיר ומדויק תחסוך מאיתנו הרבה זמן, כסף, ונזקים לא רצויים.

לאתר נזילה בבניין רב קומות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים