כיצד יכולה להיגרם הצפה בבית?

תארו לעצמכם שאתם מגיעים הביתה לאחר יום ארוך שבו הייתם מחוץ לבית, וכל מה שאתם מעוניינים לעשות הוא להתקלח וללכת לישון, אך ברגע שאתם פותחים את דלת הבית מחכה לכם הפתעה לא נעימה – הבית מוצף במים. מה יכול לגרום לתרחיש הבלהות הזה לקרות, וכיצד ניתן לפעול במידה והבית מוצף במים?

 

מהן הסיבות הנפוצות להצפה בבית?

נזילה מהצנרת

אחת הסיבות העיקריות שבגינן עלולה להתרחש הצפה בבית, היא נזילה מהצנרת שבבית. לנזילה שכזו בדרך כלל יהיו סימנים מקדימים, כמו הופעת סימני רטיבות על הקירות, על הרצפות או על התקרה, כך שבמידה ומגלים את הבעיה מוקדם – ניתן לפתור אותה מבלי שהמצב יחמיר ויגרום להצפת הבית כולו.

עם זאת, ייתכנו מקרים בהם מדובר בנזילה שהמקור שלה סמוי מן העין, ולכן לא ניתן יהיה לראות מהיכן היא מגיעה באופן ויזואלי ולהקדים תרופה למכה. במקרים אלו, במידה ולא מזעיקים איש מקצוע שיידע לאתר את מקור הנזילה, היא עלולה לגרום לנזק רב לבית ולגרום להצפתו.

 

איטום לקוי במבנה הבית

סיבה נוספת שיכולה לגרום להצפה בבית היא איטום לקוי במבנה הבית. במידה והבית ישן או שהאיטום נעשה שלא כהלכה, ישנה סכנה של הצפת הבית בעיקר בחודשי החורף. כאשר האיטום בבית לקוי, מי הגשמים יוכלו לחדור את מבנה הבית ביתר קלות ולגרום להצפת הבית.

 

הצפת מערכת הביוב בבית

תפקידה של מערכת הביוב הוא לרכז את כל מי השופכין שבבית, המים שנותרים לאחר שאנו משתמשים בהם לצורכי מקלחת, שטיפת כלים, השירותים ועוד, ולהעביר אותם הלאה מהבית שלנו על מנת שלא יצטברו שם ויגרמו להצפת המים. ישנם מקרים בהם מערכת הביוב עולה על גדותיה עקב תקלה או חסימה כלשהי, כך שמי השופכין יישארו בבית שלנו ויציפו את כל חלל הבית.

 

מה ניתן לעשות במקרה שבו הבית הוצף במים?

הפעולה הראשונה שעליכם לבצע כאשר גיליתם לתדהמתכם שישנה הצפה בבית, הוא להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי ואמין על מנת לתקן את התקלה במהירות האפשרית, וכך לנסות ולצמצם את הנזק שנגרם כתוצאה מההצפה.

האינסטלטור יוכל להשתמש במכשור טכנולוגי וחכם על מנת לאתר את מקור הנזילה, ידאג לתקן אותה בצורה האיכותית והמקצועית ביותר כך שהנזילה תיפסק והמקור שלה יתוקן, וינקז את המים שכבר הספיקו להצטבר בבית.

 

האם כדאי לבצע פעולות עצמאיות עד הגעתו של האינסטלטור?

עד הגעת האינסטלטור ניתן לבצע מספר פעולות עצמאיות, על מנת לצמצם את הנזק שנגרם לתכולת הבית שלכם. בין הפעולות שניתן לבצע ניתן לכלול את ניתוק אספקת החשמל ואספקת המים לבית, על מנת שהנזילה תיעצר וכן שהיא לא תגרום לקצר חשמלי ולסכנת התחשמלות, וכן פינוי של רהיטים וחפצים מרצפת הדירה או ממוקדי הרטיבות השונים שישנם בדירה.

 

הצפה בבית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים