מה יותר משתלם חלל עבודה משותף או משרד

בין אם בבעלותכם עסק ובין אם אתם מחפשים מקום עבודה לעצמכם בלבד, ודאי יצא לכם להתלבט בין משרד לחלל עבודה משותף.

לכל אחת מהאפשרויות יתרונות וחסרונות, והבחירה תלויה מאוד בצרכים שלכם.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להחליט.

 

מה הוא חלל עבודה משותף?

חללי עבודה משותפים כבשו בשנים האחרונות את עולם ההייטק בחו"ל ובארץ. יותר ויותר אנשים מתאהבים בקונספט החדשני הזה. חללי עבודה משותפים הם מתחמים פתוחים, גדולים ומעוצבים בהם מתקבצים יחידים או חברות על מנת לעבוד. מרחב העבודה המשותף, מאפשר יצירת קשרים עסקיים וחברתיים וסביבת עבודה דינמית ומרעננת. חללי עבודה מאפשרים גמישות, שכן ניתן להשכירם לתקופות קצרות וללא התחייבות. אך האם הם אכן מהווים תחליף מושלם למשרד?

 

חברתיות מול פרטיות

אם נשווה בין חלל עבודה משותף למשרד, ההבדל הראשון והעיקרי טמון באווירה. חללי עבודה משותפים מציעים אווירה חברתית, צעירה ודינמית. מחקרים רבים מצאו כי אווירה זו מעלה את מצב הרוח ואת המוטיבציה. היעדר הקירות הפיזיים מספק תחושת פתיחות ושוויוניות. זהו יתרון משמעותי אם אתם מחפשים גיוון בשגרה ויצירת קשרים חדשים. עם זאת, בחללי עבודה משותפים לא תמצאו פרטיות כמו במשרד. אם אתם צריכים את השקט שלכם וכן את תחושת ההפרדה וההיררכיה – השכרת משרד הוא הפתרון המתאים יותר עבורכם.

 

נוחות מול שליטה

חללי עבודה משותפים לרוב כוללים במחיר ההשכרה מגוון שירותים. החל מטיפול באדמיניסטרציה, אינטרנט, חשמל וארנונה ועד לשירותים כמו קייטרינג, ניקיון ושירותי מזכירות. עסקים מסוימים ישמחו להשאיר את הטיפול בעניינים אלה למישהו אחר. זה עשוי להקל עליהם ולאפשר להם נוחות מקסימלית. עם זאת, אנשים מסוימים צריכים את תחושת השליטה ורוצים להרגיש שהמושכות בידיים שלהם. עבורם, ייתכן כי חלל עבודה משותף יתאים פחות.

 

גמישות מול יציבות

אחד היתרונות המשמעותיים בחלל עבודה משותף הוא הגמישות שהוא מאפשר. ראשית, תוכלו להשכירו לפרקי זמן קצרים, ללא התחייבות וללא חוזי שכירות מייגעים. שנית, תוכלו להתאים את החלל לצרכים שלכם, ולעבור למתחם גדול או קטן יותר בהתאם לשינויים בעסק. לכן אפשרות זו מתאימה במיוחד לעסקים חדשים ולא מבוססים דיו, לעסקים קטנים או לאנשים פרטיים המחפשים מקום עבודה זמני. עם זאת, אם מדובר בעסק גדול, מבוסס ויציב, חלל עבודה משותף לא בהכרח יתאים. השכירות שלו יקרה יותר, דבר שעלול להקשות אם מדובר בפרק זמן ארוך.

 

לסיכום

חללי עבודה משותפים מונים יתרונות רבים ולא בכדי אנשים רבים כבר התמכרו אליהם. למרות זאת, הם אינם מתאימים עבור כל אחד ובכל זמן. חשבו תחילה מה הם הצרכים שלכם ומה אתם מעוניינים שמקום העבודה יספק לכם. כעת, כשאתם בקיאים בהבדלים בין חלל עבודה משותף למשרד, תוכלו להבין מה משתלם לכם יותר ולבחור בקלות.

 

חדר ישיבות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים