מאיפה מגיע השם נעלי צעד ראשון?

הפעם הראשונה שהתינוקות שלנו עושים משהו היא כל כך מרגשת! המילה הראשונה, האוכל המוצק הראשון, הציור הראשון ואפילו הצעד הראשון.

כדי ללוות אותם בחוויות הראשונות האלו, אנחנו עושים הכול – תומכים, מחבקים, שומרים ואם צריך, קונים את העזרים הנדרשים. אז מה צריך לצעדים הראשונים? את נעל הצעד הראשון!

 

חבל שאי אפשר ללכת יחפים

ההליכה הבריאה והנכונה ביותר לפעוטות היא הליכה יחפה. זאת ההליכה שמתבצעת באופן טבעי, ובאמצעותה השרירים המתפתחים בכף הרגל ובקרסול צומחים ומתחזקים בצורה הנכונה ביותר. כל עוד אפשר – בבית תחת השגחה, על מצע רך כמו חול או דשא או על משטח הליכה – עדיף לאפשר לתינוקות ללכת יחפים. עם זאת, הליכה זו יכולה להיות לעיתים מסוכנת או לא נעימה. רטיבות, אדמה חמה, רסיסים קטנים ועוד – כולם יכולים להכאיב ולפגוע בכפות רגליהם של התינוקות שלנו, ובגלל זה אנחנו זקוקים לנעל צעד ראשון.

 

מתי לקנות? הרמז בשם…

נעלי צעד ראשון, כשמן כן הן – נועדו לשלבי הצעדים הראשונים.
לא מומלץ לרכוש נעליים כל עוד התינוק ממשיך לשבת בעגלה, וגם לא בשלבי העמידה הראשוניים.
כשמגיע שלב הפסיעות הראשונות – אז הגיע הזמן לרכוש את הנעל המתאימה.

 

איך יודעים שהנעל מתאימה?

ישנם מספר פרמטרים חשובים על מנת לבחור "נעלי צעד ראשון" מתאימות.
הקפידו על מידה נכונה, שתואמת לרגל של התינוק שלכם. הם מתפתחים בקצב מהיר, ולכן כדאי לוודא את המידה שוב ושוב באופן תדיר. נעל שאינה מותאמת במידתה עשויה לפגוע בתהליך ההליכה.
בנוסף, החומר ממנו עשויה הנעל צריך להיות מותאם: חומר גמיש ורך, שלא ישאיר סימן על העור ויהיה קל להרמה ולתנועה. מומלץ לבחור נעל בעלת גזרה רחבה באיזור האצבעות – מה יאפשר גמישות לאצבעות הרגליים, אך גזרה צרה יותר בעקב – יאפשר תפיסה של האזור ותמיכה בשיווי המשקל מהקרסול.

 

האם כדאי לקנות נעל אורטופדית?

הנעל שאתם צריכים לחפש היא "נעל צעד ראשון", זהו שמה. כל שם אחר עשוי להעיד שמדובר בגימיק ולא באיכות מהימנה. היום בשוק כמעט ואין "נעל אורטופדית" וכל "נעלי הצעד הראשון" הן מותאמות. אל תפלו לסיסמאות ללא אחיזה.
גם בחירה במותג אינה חשובה במיוחד. העיקר – שהנעל תתאים לילדכם. ישנם מותגים שיתאימו יותר למבנה צר, ואחרים שיתאימו למבנה רחב.

 

כפכף הצעד הראשון?

לא ולא. נעלי צעד ראשון צריכות להיות קלות לנעילה אך שלא יהיה קל מידי להסיר אותן. כפכף, שנשלף מהרגל עם כל תנועה חדה מידי, לא עונה על המטרה ועשוי לפגוע בתהליכי הלמידה של התינוק ללכת.
בחרו בנעל שדורשת הצמדה, בעלת סקוטש או שרוכים, אך לא כזו שסגירתה יכולה להשתחרר מעצמה.

נעלי הצעד הראשון יקיימו את כל התנאים הנדרשים על מנת לתמוך בתינוקות האהובים שלכם בשלבי ההליכה הראשונים: סוליה מתאימה, אחיזה נכונה, מניעת החלקה ונוחות לנעילה או להסרה בטוחה – בחרו את הנעל המותאמת ביותר!

 

הליכה ראשונה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים