איך מנהלים הסכם הורות משותפת ומשאירים את שני הצדדים עם חיוך?

הורות משותפת מתבססת על הבאת ילד משותף, וההסכם מבוסס על התנאים והכללים להתנהלות לפני ההיריון ועד לגיל בגרות של הילד. במאמר הבא נסביר איך ניתן לנהל הסכם הורות משותפת ולהישאר מרוצים מן ההסכם והסידור.

 

איך נוצרת הורות משותפת?

הורות משותפת יכולה להיווצר בכמה דרכים- הפריה מלאכותית היא אחת הדרכים המקובלות ביותר שהורים רבים בוחרים בה. בהפריה מועברת תרומת זרע לאישה שעוברת טיפולי פוריות. את תרומת הזרע ניתן לקבל מתורם אנונימי או מהאדם שאיתו נערכת ההורות המשותפת.

הדרך השנייה היא פונדקאות- בדרך זו בני הזוג נעזרים באישה נוספת אשר נכנסת להריון ולאחריו הילד מועבר להורים. הדרך השלישית והפשוטה ביותר היא קיום יחסי מין והבאתו באופן טבעי.

 

מהו הסכם הורות משותפת?

הורות משותפת הוא מושג שנולד בשנים האחרונות בעקבות שינוי המודל המשפחתי הקלאסי. כיום יש משפחות רבות בהרכבים שונים כמו זוגות חד מיינים, בני זוג ידועים בציבור, משפחות חד הוריות ועוד, וגם הם צריכים להקפיד על הסכם אשר יאגד את כל הרצונות והבקשות שלהם מהצד השני למהלך ההורות.

תוכלו למצוא פרטים על הורות משותפת באתר בקישור זה. לפני תהליך של הבאת ילד הצדדים עורכים את ההסכם וכך הם מסדירים את הכללים והתנאים בהם הילד יגדל.

 

שינויים עתידיים

פעמים רבות הצרכים והרצונות בהורות משתנים ולכן יש צורך לעדכן או לשנות את הסכם ההורות. האופציה לשינוי בהחלט נותנת בטחון לשני הצדדים המעורבים בהורות המשותפת. לאחר שקיבלתם אישור על ההסכם יש לו תוקף משפטי. ולכן, במידה ותרצו לשנות אותו, כל עוד השינוי יהיה לטובת הילד ובהסכמת שני הצדדים בית המשפט לרוב יאשר  את השינוי, ואם הילד נמצא בגיל מתאים הוא יהיה מעורב בהחלטה.

 

הסכם מפורט

הסעיף הראשון הוא הצהרת ההורים אשר מצהירים כי הם מביאים ילד במשותף. הסעיף השני מתמקד בילודה וההיריון- מהלך ההיריון, שלבי ההכנה, רופאים, חופשת לידה ועוד. הסעיפים הבאים הם משמורת, מגורים, מזונות, חינוך ואופן ההסדרה של מחלוקות עתידיות.

 

איך להכין את ההסכם?

כאשר מעוניינים לנהל הסכם הורות משותף מומלץ לפנות לעו״ד לענייני משפחה אשר מכיר את תחום ההורות המשותפת ומבין בו. על ההסכם להיות מקיף ומפורט ולהסביר על דרישות שני הצדדים מההורות המשותפת. לכל אחד מן הצדדים ישנן חובות וזכויות כלפי הילד וכלפי הצד השני בהסכם, מאחר ושני הצדדים לא מצויים בנישואים על פי חוק, להסכם יש משמעות ותוקף משפטי.

בעשור האחרון חלה עלייה בקיום הורות משותפת וכן בביקוש להסכמי הורות משותפת שנותנים תוקף משפטי להורות. על מנת להשאיר את שני הצדדים עם חיוך, מומלץ לסגור את כל הפינות, הבעיות, הבקשות והצרות שעלולות לצוץ בעתיד. לכן, מומלץ לבחור בעורך דין מקצועי ומיומן שיכתוב חוזה אשר מכיל את כל הסעיפים החשובים.

הסכם הורות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים