3 הצעדים הראשונים בהליך קבלת פיצויים בעזרת עורך דין

עובד שהגיע לסיום העסקתו נתקל בשאלות רבות הסובבות סביב נושא קבלת פיצויי הפיטורים. בין היתר עליו להבין כיצד יחושבו פיצויי הפיטורים אותם עליו לקבל, בתוך כמה זמן על המעסיק לשלם לו את הפיצויים, האם מגיעים לו בכלל פיצויי הפיטורים ועוד. לכן, מומלץ לעשות סדר בנושא. במאמר זה נפרט 3 צעדים מרכזיים אותם על העובד לברר לפני שהוא מבקש את פיצויי הפיטורים.

 

1. למי מגיעים פיצויי הפטורים

המקרה הקלאסי בקבלת פיצויי פיטורים דורש התקיימות שני תנאים: ראשית, הזכות בקבלת פיצויי הפיטורים, מותנית במקרה שהעובד עבד במקום עבודתו במהלך שנה אחת לפחות, או לחילופין במהלך שתי עונות רצופות, במידה ומדובר בעובד עונתי. שנית, על העובד להיות מפוטר מעבודתו.

לצד המקרה הקלאסי של פיטורים המאפשרים קבלת פיצויים, ישנם מקרים נוספים, בהם התפטרות העובד במסגרת נסיבות מסוימות, תקים לו את הזכות בקבלת פיצויי הפיטורים, זאת למרות שלא פוטר על ידי המעסיק, אלא בחר להתפטר מיוזמתו. לפי חוק מקרים אלו מכונים התפטרות בדין מפוטר, כאשר החוק מפרט מספר מקרים הנכללים תחת הגדרה זו. בין היתר, התפטרות בגין הרעת תנאים, התפטרות לאחר לידה ולצורך הטיפול בילד, התפטרות בגין מעבר מגורים בנסיבות מסוימות, התפטרות בשל מצב רפואי, התפטרות בשל התגייסות לצבא ועוד.

סיטואציה נוספת וייחודית המאפשרת מתן פיצויי פיטורים ללא התפטרות תחול במידה ונפטר העובד או המעסיק, או במקרה של פשיטת רגל של המעביד. בשני המקרים הללו יהיה זכאי העובד בקבלת פיצויי פיטורים מלאים. לחילופין, אם מדובר בפיצויי פיטורין לאור מות העובד, אלו יגיעו לעיזבונו.

 

2. כיצד יש לחשב את פיצויי הפיטורים

כאשר לעובד ישנה זכות בקבלת פיצויי פיטורים, חשוב להבין איך יש לחשב את הסכום לו הוא זכאי. סכום זה משתנה ממקרה למקרה, ובהתאמה לחוזה ההעסקה אצל המעסיק, וכל זאת בהתאם לחוק פיצויי הפיטורין ולתקנות הרלוונטיות.

 

3. בתוך כמה זמן נדרש מהמעסיק לשלם את סכום פיצויי הפיטורין?

על פי חוק, נדרש מן המעסיק לשלם את סכום פיצויי הפיטורין בתוך כ- 15 ימים הנספרים החל מהיום בו הסתיימו יחסי העבודה בינו לבין העובד. החוק מחיל ריבית ייחודית על מעסיק המתעכב במעל 30 ימים מהיום בו היה אמור לשלם את תשלום הפיצויים.

במידה ופוטרתם ואתם סבורים כי ישנה בעיה בחישובי פיצויי הפיטורים, או במידה והתפטרתם, אך אתם חושבים כי יתכן ומגיעים לכם פיצויי הפיטורים בגין הסיבות הנקובות בחוק. מומלץ לפנות אל עורך דין המומחה בדיני עבודה כמו עו"ד כפיר דיין דובב. עורך הדין יבין מכם את המקרה לעומק וילווה אתכם בתהליך קבלת הפיצויים. לעיתים, משמעות הפנייה לליוויו של עורך הדין, תסייע בקבלת כספים רבים שלא הייתם מודעים כי אתם זכאים אליהם.

ציוד עורך דין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים