הטרדה מינית קטינים

ילדים וקטינים הם בסופו של דבר חסרי ישע וכאשר אנחנו שומעים על פגיעות מיניות בקטינים, הדבר גורם לנו לחלחלה וזעזוע עמוק. יחד עם זאת, חשוב שנדע ונבין מה היקף התופעה, כיצד החוק מתייחס לכך ואיך עלינו להתמודד עם מקרים כאלו, בייחוד לאור הרגישות והמורכבות הרבה של הנושא

 

פגיעה מינית בקטינים וילדים

הטרדה מינית היא תופעה משפילה ובזויה, על אחת כמה וכמה כשהיא מגיעה למעשים פוגעניים בפועל. אמנם כל מעשה של הטרדה ופגיעה מינית הוא מזעזע לכשעצמו, אך אין ספק כי כשמדובר במעשים המכוונים כנגד קטינים וילדים, מדובר בשלב חדש שלאדם הנורמטיבי קשה מאוד לתפוס ולהכיל.

פגיעה מינית בילדים יכולה להתרחש במגוון סיבות וסיטואציות וכאשר מדובר בילדים קטנים, ישנו אף קטגוריה וסעיף נפשי נפרד המתייחסים לכך – למאמר מומלץ בנושא פדופיליה המגדירה משיכה מינית לילדים כמחלת נפש. בסופו של דבר, ילדים וקטינים הם חסרי ישע ומהווים טרף קל למעשים זדוניים כאלו, כשמעשים אלו מותירים בהם צלקות עמוקות, פיזיות ונפשיות.

 

פגיעה מינית בילדים – מה היקף התופעה?

פגיעה מינית בילדים יכולה להתרחש בכל מקום ובכל זמן, הן במרחב הציבורי והן במרחב האישי – בחיק המשפחה (לצערנו, מרבית המקרים מתרחשים דווקא במרחב זה אשר צריך להיות בטוח ומוגן יותר מכל מקום אחר), כאשר גילוי עריות, אונס, הטרדה מינית ומעשים מגונים הן הקטגוריות הבולטות בתחום.

ככלל, הנתונים הסטטיסטיים מצביעים על כך שבנים ובנות נפגעים באופן זהה עד גיל 12, כאשר עם השנים, היקף התופעה פוחת אצל הבנים ועולה באחוזים ניכרים אצל הבנות. יחד עם זאת, חשוב לציין כי קטינים, ובעיקר ילדים, אינם תמיד מבינים את המעשים ויכולים להתלונן, כך שייתכן וישנם מקרים רבים נוספים שכלל לא מדווחים.

 

כיצד החוק מתייחס לפגיעה מינית בילדים?

החוק למניעת הטרדה מינית מגדיר מספר פעולות ומעשים הנחשבים להטרדה ופגיעה מינית, כאשר המחוקק מתייחס בחומרה רבה (המתבטאת בענישה מחמירה) בעבירות המבוצעות נגד קטינים, בעיקר לאור היעדר השליטה וחוסר האונים של הקטין.

מלבד הענישה המחמירה, היכולה לבוא לידי ביטוי אף בשנות מאסר ממושכות, המחוקק מאפשר תקופת התיישנות ארוכה יותר במקרים של פגיעה מינית בקטינים, כאשר הגשת התביעה האזרחית מתאפשרת עד הגעתו של הקטין לגיל 35.

 

בחירת עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום

פגיעות מיניות בילדים וקטינים הם נושא מורכב ורגיש, הן מהבחינה הנפשית והן מהבחינה המשפטית. לפיכך, בהתעורר חשד כי התקיים מקרה כזה, חשוב שלא להתמהמה ולגשת להתייעצות עם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, שילווה, יכוון וידריך אתכם בנוגע לצעדים הבאים הנדרשים.

 

הטרדת ופגיעות מיניות בקטינים

ניתן לראות אם כן, כי תופעת הפגיעות המיניות בקטינים היא תופעה מזעזעת ומחרידה, אך לצערנו מתרחשת דווקא בסביבה הביתית של הקטינים, כאשר מלבד התפיסה הציבורית, גם מערכת המשפט רואה בחומרה יתירה מקרים אלו ואף מאפשרת את הארכת תקופת ההתיישנות עד הגיעו של הנפגע לגיל 35.

הטרדה מינית קטינים הטרדה מינית קטינים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים