הטרדה מינית נהג אוטובוס

מה נחשב על פי החוק להטרדה מינית, מה העונש שמוטל על הנאשמים ומתי ניתן לבקש פיצוי כספי? במאמר הבא נספק תשובות לשאלות אלו ואחרות ונסביר על המאפיינים של עבירות מין שונות

החוק למניעת הטרדה מינית קובע במפורש מהי וכיצד היא באה לידי ביטוי. לפי החוק, מדובר לדוגמא על סחיטה באיומים בעלת באופי מיני ועל כל מקרה של מעשה מגונה. כמו כן, הטרדה מינית לפי החוק באה לידי ביטוי בהצעות חוזרות בעלות אופי מיני ובהתייחסויות חוזרות בעלות אופי מיני.

לשם השוואה, מקרים אחרים של הטרדה מינית כוללים אמירות מבזות ומשפילות בעלות אופי מיני ויש גם אירועי הטרדה מינית שנולדים לאחר פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם תוך התמקדות במיניותו וללא הסכמתו. בנוסף, הטרדה מינית לפי החוק היא כל ניצול יחסי מרות וכל התנכלות על רקע מיני.

 

מתי אפשר להגיש תביעה אזרחית?

היכרות עם הבדלים בין סוגים שונים של הטרדה מינית חשובה כי היא עוזרת לאזרחים להבין מתי ואיך הם יכולים להגיש תביעה. אם למשל חווים הטרדה מינית במקום העבודה, צריך להגיש תביעה לבית הדין לעבודה. אבל אם עוברים הטרדה מינית במרחב הציבורי, כמו למשל על ידי נהג אוטובוס, הפתרון יהיה להגיש תביעה אזרחית.

סעיף 6 לחוק למניעת הטרדה מינית מאפשר להגיש תביעת נזיקין, שהיא במילים אחרות תביעה אזרחית לפיצוי כספי. לפי החוק, את התביעה ניתן להגיש עקב הטרדה מינית או התנכלות בשלל סיטואציות. בין היתר, הסיטואציות הקבועות בחוק מאפשרות להגיש את התביעה ולקבל פיצוי גם בגין הטרדה מינית שהיא אינה במקום העבודה.

 

איך יודעים שמדובר בהטרדה מינית?

מטרת החוק בכל אירוע של הטרדה מינית היא להבחין בינה לבין חיזור לגיטימי. אם למשל מדובר על הטרדה מינית מצד נהג אוטובוס, הדגש יהיה פחות על ניצול יחסי מרות ואולי יותר על על היעדר הבעה גלויה וברורה של רצון מצד המוטרדים.

 

מתי מקבלים פיצוי כספי?

התייעצות עם עורך דין יכולה לעזור לדעת מה הסיכוי לקבל פיצויים על הטרדה מינית. בין אם מדובר על הטרדה מינית במקום העבודה, בלימודים, בבית או במרחב הציבורי, עורך הדין הוא איש המקצוע היחיד שמכיר את התחום ובקיא בו. מלבד היכרות עם החוק ועם הפסיקה, לעורך דין יש גם את הניסיון הנדרש על מנת לבדוק כיצד התמודד בית המשפט עם מקרים דומים בעבר.

במילים אחרות, הדרך לקבל פיצוי כספי בגין הטרדה מינית עוברת בהגשת תביעה מסודרת. אבל בשביל להגיש תביעה מן הסוג הזה, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע. בהקשר הזה, עורך דין שמתמחה בעבירות מין ומייצג את הנפגעים והנפגעות בלבד הוא ללא ספק איש המקצוע הנכון לפנות אליו – ומוטב לעשות את זה כמה שיותר מוקדם.

הטרדה מינית נהג אוטובוס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים