מה ההבדל בין נעלי צעד ראשון שני ונעלי טרום הליכה?

מרבית התינוקות מתחילים לעמוד ולנסות לעשות את צעדיהם הראשונים בסביבות גיל חצי שנה עד שמונה חודשים, חוויה שהיא ללא ספק משמעותית ומרגשת עבור כל הורה באשר הוא.

שאלה הנשאלת על ידי מספר רב של זוגות הורים צעירים היא האם ומתי לקנות עבור התינוק שלהם נעלי צעד ראשון או נעלי הליכה.

בכדי לעזור לכם לענות על השאלה הזו, סיכמנו את כל ההבדלים המהותיים בין נעלי צעד ראשון לתינוק ונעלי טרום הליכה.

 

מה זה נעלי צעד ראשון?

נעלי צעד ראשון לתינוקות הן למעשה הנעליים הראשונות המותאמות להליכה אותן תרכשו עבור התינוק שלכם. בעוד שההמלצה הכללית של רופאי ילדים היא לאפשר לתינוקות ללכת יחפים כמה שרק אפשר, שכן הליכה יחפה היא בריאה ותורמת יותר להתפתחות תקינה של התינוק, נרצה להלביש את התינוק או התינוקת שלנו בנעלי צעד ראשון כאשר אנו נמצאים במקומות בהם הקרקע או הרצפה אינה אידיאלית להליכה יחפה.

נעלי צעד ראשון הן לרוב נעליים סגורות, עם סוליית גומי המספקת גמישות של כף הרגל אף גם תמיכה והגנה על אזורי העקב וכפות הרגליים. כמו כן, על הסוליה להיות מעט מחוספסת על מנת למנוע החלקות ומעידות.

 

מה זה נעלי טרום הליכה?

נעלי טרום הליכה הן למעשה זוג הנעליים הראשונות אותן תרכשו עבור התינוק שלכם, ומיועדות לשלבים מוקדמים יותר של ההליכה. נעלי טרום הליכה לרוב עשויות מבד ומחומרים רכים, בעלות סוליות דקות וקלילות הבאות לדמות הליכה יחפה.

הרעיון המרכזי בנעלי טרום הליכה הוא לשמור על כפות הרגליים של התינוק או התינוקת שלכם כשהם רק לומדים איך לעמוד בכוחות עצמם, או מנסים לעשות את צעדיהם הראשונים בעזרת תמיכה של חפצים ורהיטים.

נעלי טרום הליכה תורמות לתחושה טבעית יותר בכפות הרגליים של התינוק, ומעודדת פעילות של נוירונים חיוניים להליך לימוד הליכה תקין. בו בזמן, נעלי טרום הליכה שומרות על כפות הרגליים מפני עצמים זרים וכן מפני לכלוכים למיניהם.

 

איך נדע איזה סוג נעל לקנות?

לאחר שהבנו את ההבדלים המרכזיים בין נעלי צעד ראשון לבין נעלי טרום הליכה, מגיעה השאלה – איך נוכל לדעת איזה סוג נעל אנו צריכים לקנות? ובכן, כיוון שכפות הרגליים של תינוקות גדלות בקצב מהיר בחודשים הראשונים לחייהם, סביר מאוד שתצטרכו לקנות גם נעלי טרום הליכה וגם נעלי צעד ראשון.

בגדול, נרצה לרכוש עבור התינוק שלנו נעלי טרום הליכה בגיל מוקדם יותר, בסביבות החצי שנה, לאחר שהוא כבר החל לעמוד בכוחות עצמו ומנסה ללכת תוך הישענות על רהיטים וחפצים בחדר.

לאחר שהתינוק שלנו כבר עשה מספר צעדים לבד, והולך באופן יחסית קבוע, נרצה לרכוש עבורו נעלי צעד ראשון, על מנת שנוכל להרחיב את מספר המקומות בהם יוכל ללכת, כך שילמד ללכת בתנאי קרקע משתנים.

 

סוגים שונים של נעליים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים