האם הרחקת יונים חשמלית פוגעת ביונים?

ישנן מגוון שיטות להרחקת יונים, בכולן אין כוונה לגרום נזק ליונה או לסכן את דיירי הבית או המבנה בו הן דוגרות ומקננות. השימוש בהרחקה חשמלית הוא בטוח לבני אדם ואינו פוגע ביונים. במאמר זה נתייחס לסוגיות הומניות בהרחקת יונים.

 

כל שיטה ויתרונותיה

ישנן שיטות שונות להרחקת יונים, לכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות. חלקן הוכחו כיעילות יותר, אך בחירה באחת מהן צריכה להתחשב במצב בשטח. הרחקת יונים חשמלית היא אחת השיטות המוכחות. היא פועלת באמצעות פריסת פסי דריכה דרכם זורם חשמל בעוצמה נמוכה הגורם ליונים לנוס מהמקום. ישנם מרחיקי יונים כמו אין יונים – הרחקת יונים המתמחים, בין השאר, בהרחקה חשמלית שאינה פוגעת ביונים.

 

יונת שלום? לא, שלום יונה!

מטרד היונים הולך וגובר בשנים האחרונות. הסביבה העירונית מעניקה ליונים הגנות רבות שאין להן בטבע. הן חשופות פחות להתקפות מצד ציפורים אחרות ועופות טורפים, העיר או אזורים תעשייתיים גדולים מספקים להן שפע של מקורות מזון והמבנים הרבים מעניקים להם מחסה לצורכי דגירה וקינון.

סביבה זאת מאפשרת ליונים להתרבות וכך החיכוך שלהן עם הסביבה האנושית הולך וגדל. בניגוד לדימוי הפציפיסטי שלהן יונים הן מקור למחלות, קרציות, פטריות, חיידקים ופצצות הצואה שלהן הן מטרד אסתטי לא קטן. עם השנים גבר הצורך להרחיק אותן, אחת השיטות המודרניות היא הרחקת יונים חשמלית שמוצעות על ידי מומחים כמו "אין יונים – הרחקת יונים".

 

פתרון מחשמל

פסי דריכה להרחקת יונים חשמלית מעניקות מענה למספר דרישות מצד לקוחות הפונים למרחיקי יונים כמו "אין יונים – הרחקת יונים". פס דריכה חשמלי נחשב לאסתטי בהשוואה לדוקרנים או רשתות. דוקרנים גם עלולים לסכן ילדים ורשתות יעילות למרחבים מצומצמים יחסית. לעומת זאת, פסי דריכה אינם בולטים ולמעשה לא מרגישים בנוכחותם.

הם עשויים מנירוסטה וכאשר יונה נוחתת על פס היא מקבלת זרם חשמלי נמוך שאינו פוגע בה אלא גורם לה לחפש מנחתים אחרים. מעבר לחוסר הרצון לפגוע ביונים, לזרם החשמלי הנמוך יש מרכיב בטיחותי. הוא כמעט ואינו מורגש במגע אדם ואינו מסכן ילדים. כמו כן, במקרה של מזג אוויר סוער הזרם החשמלי הנמוך מונע אפשרות של התחשמלות.

 

פתרונות הומניים

מרחיקי יונים כמו "אין יונים – הרחקת יונים" פועלים בשיטות הרחקה הומניות, ממגוון סיבות. אחת מהן היא בטיחותית. שכן שימוש באמצעים קטלניים בסביבת בני אדם עלולה לפגוע בהם, במקום להגן עליהם מנזקי היונים. יונים המהוות מטרד על בית, בניין מגורים או מפעל תעשייתי לא מצדיקות את הריגתן.

יש צדק בטענה כי הרחקת יונים פותרת לאדם אחד בעיה אך יוצרת בעיה עבור אדם אחר, לכן פתרון אמיתי למטרד היונים צריך להיות הוליסטי יותר. ברמה כלל עירונית ואף ארצית. אך המחסור בפתרון מקומי אינו מצדיק פגיעה ביונים.

יוֹנָה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים