האם הקורונה שינתה את התנאים של העובדים

התפרצות נגיף הקורונה שינה בצורה משמעותית את הדרך בה כולנו חיים, לרבות בנושא העבודה והתעסוקה. עובדים רבים פוטרו מעבודתם או הוצאו לחל"ת, ולא ניתן להעריך מתי המצב יחזור לקדמותו. האם הקורונה שינתה גם את תנאי העבודה, וכיצד?

פיטורים והוצאה לחל"ת

הנושא שהכי מתבקש לפתוח בו בעניין זה, הוא ההוצאה המסיבית של עובדים לחל"ת (חופשה ללא תשלום) או פיטוריהם מהעבודה. כמיליון עובדים בישראל מצאו עצמם מובטלים בעקבות הקורונה.

עובדים אלו עשויים להיות זכאים לקבל דמי אבטלה מביטוח לאומי (במידה והם עונים על התנאים שמפורטים באתר הביטוח הלאומי, ורק לאחר שנרשמו בלשכת התעסוקה כמובטלים).

עובדים שנדבקו בנגיף בעבודה

אם המשכתם לעבוד במשרד גם לאחר התפרצות הנגיף, ונדבקתם כתוצאה מחשיפה לחולה במקום העבודה – הדבר עשוי להיחשב כפגיעת עבודה, ותוכלו להיות מוכרים כנפגעי עבודה ולקבל דמי פגיעה מביטוח לאומי.

אם נדבקתם, אך לא עקב העבודה – תהיו זכאים לקבלת דמי מחלה כל עוד נותרו לכם ימי מחלה שצברתם וטרם מימשתם.

עובדים שנדרשים לשהות בבידוד

עובד שנמצא בבידוד בעקבות הקורונה זכאי לדמי מחלה, בהתאם למכסת ימי המחלה שנותרו לו. אם לעובד אין מספיק ימי מחלה (בכל זאת, הבידוד הרשמי עומד על 14 ימים), ניתן לנכות את ימי המחלה משכרו.

עם זאת, יש לשים לב שחל איסור על המעסיק לפטר עובד ששוהה בבידוד, או לדרוש מאותו עובד להגיע לעבודה. גם אם העובד מבקש מיוזמתו להגיע לעבודה בזמן שהוא נתון בבידוד, על המעסיק חל איסור להסכים לכך.

קיצוץ בשכר והקטנת היקף המשרה

המעסיק רשאי, כל עוד העובד מסכים לכך, לקצץ משכרו של העובד או להקטין את היקף משרתו בתקופת הקורונה.

אף על פי כן, ישנם מקרים בהם המעסיק יידרש להיתר ממשרד העבודה על מנת לעשות זאת. מקרים אלו הם כאשר מדובר על עובדת שנמצאת בהריון ובעלת ותק של שישה חודשים במקום העבודה, עובדת שנמצאת במהלך טיפולי פוריות, עובדת שעברה הפלה, הורה שעובר תהליך פונדקאות ועוד.

בעלי חברות, חסרים לחברה שלכם עובדים בעקבות הקורונה?

תקופת הקורונה היא תקופה קשה ומבלבלת למשק הישראלי. מצד אחד, עובדים רבים איבדו את עבודתם ונחשבים מובטלים. מצד שני, מעסיקים רבים מדווחים על קושי באיתור מועמדים חדשים לעבודה – ואי לכך במחסור חמור של כוח אדם.

במידה ואתם מעוניינים למצוא כוח אדם איכותי שמתאים לדרישותיכם, תוכלו להיעזר בחברה מקצועית כמו חברת אדקו ישראל. החברה מציעה בזמני שגרה שירותי מיקור חוץ, השמת עובדים בארץ ובחו"ל, שירותי פיירול וניהול משאבי אנוש.

תוכלו להיעזר בחברת אדקו גם בתקופת הקורונה, על מנת למצוא עובדים חדשים שיאיישו את המשרות הפנויות בחברה שלכם. דווקא עכשיו, כשקשה למצוא עובדים – תנו לחברה מנוסה שמתמחה בתחום לבצע את העבודה הקשה בשבילכם!

עבודה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים