האינטרנט איטי? מספר טיפים שכדאי לכם לבדוק ולעשות

אינטרנט איטי הוא חוויה מתסכלת ביותר, בייחוד עבור מי שהשימוש שלו באינטרנט הוא אינטנסיבי, יום יומי ולעיתים גם חלק בלתי נפרד מעבודתו.

ישנן סיבות רבות אשר עלולות לגרום להאטת החיבור ולפגיעה בחוויית הגלישה.

אספנו עבורכם מספר טיפים שכדאי לבדוק ולעשות במצבים בהם האינטרנט איטי במיוחד.

 

מה הגורם לאיטיות?

לפני שרצים לאתרי השוואת חבילות אינטרנט וממהרים להתנתק מהספק, כדי לבדוק אם אכן ספק האינטרנט הוא האשם. השלב הראשון בהתמודדות עם אינטרנט איטי הוא תחקור מקור הבעיה באמצעות כלים שונים. בלא מעט מקרים, העובדה כי אתר מסוים מגיב לאט לא בהכרח תעיד על כך שהחיבור לאינטרנט איטי אלא אולי פשוט על בעיה ספציפית באותו אתר בעקבות עומס או תקלה טכנית. הדרך הטובה ביותר לבודד את הגורמים היא באמצעות אתרי בדיקת מהירות אשר מספקים תמונה ברורה על מהירות החיבור. לאורך בדיקה של גורמים שונים העלולים לגרום לאיטיות, כדאי לחזור לאתר בדיקת המהירות ולראות כיצד כל שינוי משפיע על המהירות המתקבלת.

 

בעיות ברכיבי התקשורת

אחת הסיבות העיקריות שעלולות להוביל לאיטיות בחיבור היא בעיה באחד מרכיבי התקשורת המקשרים אותנו לרשת. הרכיב החשוד ביותר הוא כמובן הראוטר אשר נוטה לסבול מתקלות טכניות שונות לאורך זמן. על כן, בשלב הראשון כדאי פשוט לבצע אתחול לראוטר על ידי ניתוקו מהחשמל, חיבורו מחדש והמתנה של מספר דקות ליצירת החיבור. במקרים אחרים, יכול להיות כי הראוטר פשוט ישן מדי ולא מסוגל לספק חיבור במהירות גבוהה כפי שהספק מאפשר. אפשרות אחרת יכולה להיות איטיות הנובעת מתקשורת לא טובה בין המחשב לראוטר. במקרים כאלו ניתן לחבר את המחשב לראוטר באמצעות כבל במקום החיבור האלחוטי ולבדוק האם הדבר הוביל לשינוי במהירות. גם ריחוק של עמדת המחשב מהראוטר משפיע כמובן על המהירות המתקבלת.

 

בעיות במחשב עצמו

אפשרות נוספת העלולה לגרום לאיטיות בחיבור לרשת היא דווקא תקלה במחשב עצמו. החשוד המיידי הוא כמובן הדפדפן אשר נוטה להיות איטי וחשוף לבעיות כאשר הוא אינו מעודכן כראוי. כמובן ששימוש במגוון תוכנות אשר מבצעות תקשורת ברשת כמו משחקים, אפליקציות לשיחות, חלוניות רבות בדפדפן, סטרימינג ותוכנות הורדה, יוביל לכך שכל אחת מהפעולות תזכה לרוחב פס צר יותר ובכך למהירות נמוכה יותר. אפשרות אחרת היא קיומו של וירוס או תולעת על המחשב אשר מבצעת פעולות ברקע ומאיטה את פעילותו ואת מהירות הרשת. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מצב כזה היא באמצעות תוכנת אנטי וירוס איכותית ואמינה אשר תוכל למצוא את התולעת ולמחוק אותה מהמחשב. כמו כן, לעיתים איטיות בחיבור האינטרנט יכולה לנבוע מעומס על המחשב או מחסור בזיכרון זמין עבור הדפדפן. כאשר אנחנו גולשים ברשת הדפדפן משתמש בזיכרון המחשב הזמין על מנת לשמור את הנתונים באופן זמני. כאשר אין מספיק זיכרון זמין הדפדפן יתקשה להוריד נתונים חדשים והדבר יתבטא באיטיות בגלישה.

 

מכשיר סלולר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים