4 דברים שחייבים לעשות בעסק שלכם ממש בתחילת הדרך

כל בעל עסק יודע שכשמקימים עסק חדש, ישנם מספר דברים חשובים שחייבים לעשות.

במרוצת השנים, בעלי עסקים רבים לומדים את הדברים הללו דרך הניסיון שהם צברו.

אם תשאלו אותם, הם יגידו לכם שהם מתחרטים על כך שלא ידעו את הדברים, וביצעו את השלבים, בתחילת דרכם.

אם אתם בעלים של עסק חדש, או רוצים לפתוח אחד, הסירו דאגה מליבכם, כי לא נשאיר אתכם ללמוד את כל הדברים לבד.

במאמר זה, נציג לפניכם 4 דברים שאתם חייבים לעשות בעסק שלכם ממש בתחילת הדרך.

 

בחירת שם

נכון, לא ניתן לפתוח עסק בלי שם, כך שמבחינה טכנית חייב להיות שם לעסק שלכם, ועל פניו זה נראה כמו שלב שלא צריך לציין. הכוונה בבחירת שם לעסק שלכם היא בחירת שם טוב וקליט לעסק שלכם. בעת בחירת שם לעסק שלכם, אתם צריכים להציב שני עקרונות לנגד עיניכם: ראשית, השם של העסק שלכם צריך להעביר מסר. השם צריך להכיל רמיזה לגבי הייחוד של העסק שלכם, במה הוא שונה מעסקים דומים. העיקרון השני הוא קליטות. כלומר, השם שתבחרו לעסק שלכם חייב להיות קליט.

 

עיצוב לוגו

כמו השם של העסק שלכם, גם הלוגו שתבחרו צריך להיות מעוצב על פי מספר עקרונות על מנת להיות אפקטיבי. העיקרון הראשון הוא עיקרון הפשטות. ככל שהלוגו שלכם יהיה פשוט יותר, הקהל שלכם יוכל להבין את המסר שלכם בקלות, ולא יתקשה לזכור את הלוגו. הלוגו שלכם צריך להיות גם יצירתי ומקורי. הלוגו שלכם לא יכול להיות משעמם מדי, משום שאז הוא לא ייחרט בזיכרון הלקוחות. בנוסף, הלוגו שלכם לא יכול להזכיר לוגו של חברה אחרת, משום שהדבר יגרום לבלבול.

 

הגדרת הייחוד של העסק

אם אתם רוצים שהעסק שלכם יצליח, אתם צריכים לשאול את עצמכם את השאלה שהלקוחות שלכם שואלים את עצמם – למה שאני אקנה פה ולא במקום אחר? במילים אחרות, אתם צריכים למצוא את הייחוד של העסק שלכם, ולהבין איך אתם שונים מעסקים אחרים באותו התחום. לאחר שהגדרתם מה הייחוד של העסק שלכם, תצטרכו ליישם אותו, ולהעצים אותו.

 

שיווק

שיווק הוא אינו דבר מובן מאליו. בעלי עסקים רבים בטוחים שהעסק שלהם מספיק טוב על מנת להצליח בלי להוציא כסף על שיווק, ורק לאחר תקופה מבינים שטעו. אי אפשר להצליח בלי שיווק. עליכם להכיר בכך שלקוחות לא יפלו עליכם מהשמיים, אתם תצטרכו לעבוד כדי להביא אותם. שיווק הוא עניין שתופס תאוצה. מסיבה זו, ככל שתתחילו להשקיע בשיווק מוקדם יותר, כך יגדל האפקט של המהלך. כחלק מתהליך השיווק, תצטרכו לבצע גם מיתוג לעסק שלכם.

 

סיכום!

אם תרצו שהעסק שלכם יצליח כבר בתחילת דרכו, תצטרכו לעשות מספר דברים, אותם חשפנו בפניכם במאמר זה. שם קליט, לוגו, ייחודיות, ושיווק, הם למעשה המרכיבים של כל עסק מצליח. אם תרצו שהעסק שלכם יצליח כבר מההתחלה, תצטרכו להשקיע ולבצע את השלבים הללו כמה שיותר מהר.

 

מחשבון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים