גם סרדינים משחקים כדורגל

מוכנים לעוד טיול למקום שאנחנו הכי אוהבים? לא בטוחים על איזה מקום אנחנו מדברים בכלל? אז נבלבל אותכם עוד קצת – מדובר בשניים.

באחד מהם תמצאו סרדינים, קרונות רכבת קלה, אריחים מסורתיים ואלכוהול ובשני יחכו לכם טאפאסים, שוורים, אהבת מולדת וכדורגל.

בעצם גם אלכוהול יחכה לכם פה.

נראה לכם שאתם כבר יודעים? תמשיכו לקרוא.

פורטוגל זה לא רק ליסבון וגם ספרד זה לא רק ברצלונה ואין זה משנה בכלל, כמה אתם אוהבים לבקר דווקא במקומות האלה. יש עוד כל כך הרבה מה לראות ומה לגלות בשני היעדים ואנחנו לא יכולים להתאפק מלספר לכם מה המקומות שגילינו. רוצים לשמוע? מתערבים שכן.

 

 קפצנו לליסבון – המשכנו הלאה

מלונות

הידעתם שהרבה מבתי מלון בעלי ארבעה או חמישה כוכבים שוכנים בתוך ארמונות? ובאמת, מה יכול להיות נפלא יותר מלהתעורר בבוקר ולהיזכר שבעצם ישנתם בארמון אמיתי. לנו זה נשמע כמו חלום, שאולי יגרום לנו לישון עוד קצת.                                     אם אתם לא בתקציב לבתי מלון של ארבעה או חמישה כוכבים, אל דאגה, לא חסר מלונות איכותיים בכל פורטוגל, אתם תהנו לא משנה מה.

 

נגיעת אלכוהול

על פורטו המשקה כולם שמעו, אבל האם ידעתם שפורטוגל היא גם יצרנית יין כבר למעלה מכמה אלפי שנים? בעמק הנהר Douru תמצאו את האזור הפורה ביותר מבחינת היבול. וגם מבחינת היופי. מה שמסביר כנראה, למה היין יוצא להם כל כך טעים שם.

 

געגועים לערים אחרות באירופה

רוצים להרגיש כאילו ביקרתם בעוד מדינה בזמן ביקורכם בפורטוגל? תקפצו לאביירו, עיירה עם בתים צבעוניים שעומדים בתוך תעלות של נהר. כבר ראינו משהו כזה איפשהו, לא?

 

גשרים, גשרים

על גשר הרכבות הגדול באירופה בטח שמעתם כבר (אם לא, אז נגלה לכם בסוד שהוא נמצא בקלן, גרמניה). אבל מה עם סתם גשר? טוב, לא סתם גשר, אלא הגשר הגדול באירופה, שלא קשור לרכבות? אותו דווקא, תוכלו למצוא בליסבון. גשר וסקו דה גאמה, שאורכו כ – 17 קילומטר. בעודו חוצה נהר, הוא נותן פרספקטיבה שונה על הנוף מסביב.

 

רונאלדו היה פה

אין אדם בעולם, ככל שיהיה רחוק מכדורגל, שלא שמע על רונאלדו ולא יודע במי מדובר. אז רונאלדו נולד במדיירה, שזה אי יפהפה בפני עצמו. תגלו שבאי הזה כמעט ואין חופים, הירידה לאוקיינוס מתבצעת בעזרת סולמות מיוחדים. כבר מעניין. יודעים מה עוד? תמיד חלמתם לצוד איזה כריש קטן? זה המקום. אנחנו כנראה, היינו מעדיפים להשאיר אותו בתוך המים.

 

סליחה, פה זה ברזיל?

לא רק בברזיל ישנו פסל ענק של ישו. כיאה למדינה נוצרית אדוקה, גם בפורטוגל יש אחד כזה, שתפקידו הוא לברך ולשמור על כל העיר. אומרים שהסיבה שפורטוגל לא השתתפה במלחמת העולם השנייה, זה כי המקומיים ביקשו בכל ליבם מהפסל שיגן עליהם מפני זה. כנראה, זה עבד להם.

זה רק קומץ קטן של כל מה שמחכה לכם בפורטוגל, אנחנו אבל, כבר ממשיכים הלאה.

 

 

 שנדלג על ברצלונה?

אם אתם ממש לא מסוגלים לדמיין את ביקורכם בספרד מבלי לבקר בברצלונה, אז כמובן שתבקרו את סגרדה פמיליה, שבשביל הקטלונים, היא מה שמגדל אייפל בשביל הפריזאים. אל תוותרו גם על קפיצה לרובע הגותי וטיול על הרמבלס. זהו, מרוצים? אפשר להמשיך?

 

מדריד – בית מלוכה

נכון שאתם יודעים שבספרד יש משפחת מלוכה? התקציר של התקציר זה, שעיתונאית מפורסמת התחתנה עם הנסיך ועכשיו הם חיים באושר ועושר בתוך הארמון שלהם עם שתי בנות יפהפיות. רוצים לראות את הארמון? אתם יכולים. כמובן שלא תוכלו לבקר בכל חדר וחדר, אבל 50 חדרים שניתנים לביקור, בהחלט יספיקו.

ואם כבר הגעתם עד למדריד, תקפצו למרכז לאמנויות של המלכה סופיה, שמחזיק בין השאר ציורים של פיקאסו, שהוא לגמרי גאווה ספרדית.

 

סביליה – עתיקות ערביות

שמעתם שספרד נכבשה בידי ערבים ולהם השפעה גדולה ביותר על הארכיטקטורה הספרדית? בסביליה תמצאו ארמון, שנבנה על שרידי מבצר ערבי, מקום מפגש והתמזגות של שתי תרבויות גדולות.

ואם תרצו עוד קצת מהשפעות ערביות על ספרד, אז מסקיטה בקורדובה, שהוא מסגד היפה באירופה, הוא מקום חובה לביקור. מרהיב ביופיו.

סיקרנו אותכם? מעולה. עכשיו צאו לגלות הכל בעצמכם.

אוהד

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים