ביקורת חברת חשמל

ביקורת חברת חשמל היא בדיקת תקינות מקיפה של כל מבנה שבו תשתית חשמל ומסיבה כזו או אחרת הוזמנה בדיקה עבור תשתיות החשמל במבנה ותקינותן. הביקורת מתבצעת בידי עובדי חברת החשמל שמגיעים למקום בליווי חשמלאי מקצועי מוסמך שביצע בדיקה מקדימה במבנה ואחריה החליט להזמין את הביקורת. ביקורת חשמל מוזמנת מכמה סיבות – חיבור מבנה חדש לתשתיות חשמל, הגדלת חיבור חשמל קיים בבית וחידוש אספקה לאחר ניתוק ממערכת החשמל.

 

הזמנת ביקורת חברת חשמל

במרבית המקרים יהיה זה חשמלאי מקצועי שהוזמן לטפל בחיבור מחדש, בשדרוג תשתיות או בחיבור חדש,  שיזמין את הביקורת עקב חשד מקצועי לדבר מה לא תקין או בגלל העובדה שמדובר במבנה שנמצא בניתוק זמני ועתה הבעלים מעוניינים להתחבר מחדש לאספקת החשמל. במקביל, על הלקוח או נציג וועד הבית או חברת הניהול לפתוח קריאה בחברת החשמל לביצוע הבדיקה וקבלת מספר הזמנה.

מספר ההזמנה יאפשר לחשמלאי למלא טופס הזמנת ביקורת מקצועי מול חברת החשמל. השלב הבא הוא שנציג חברת חשמל ייצור קשר עם החשמלאי למתן תאריך לביצוע הביקורת בפועל. חשוב לדעת שמרגע שההזמנה בוצעה התקשורת בנושא תהיה בין החשמלאי לנציגי חברת החשמל.

 

מה בודקים

בביקורת של חברת חשמל נבדקת כל תשתית החשמל מאלף ועד תו, נבדק מצב ההארקה הראשית, רציפות ההארקה לכל שקע ושקע, נבדק טיב בידוד מוליכי החשמל, נבדקות כל קופסאות החיבורים ועוד. חשוב לציין שבמצב בו נמצא ליקוי באחד ממוליכי החשמל ומתברר שהוא חשוף או שקיימת בעיית מוליכות, תכשל הבדיקה והמבנה לא יאושר. עוד יש לציין שמספיק שסעיף בדיקה אחד ימצא לא תקין, תכשל הבדיקה ולא תאושר אספקת חשמל למבנה.

 

מבנה שנכשל בבדיקה

במידה ובדיקת חברת החשמל לא הצליחה והמבנה נכשל, יקבל החשמלאי המוסמך שהזמין את הבדיקה את רשימת הליקויים שנמצאו במבנה ובאחריותו ועל ידו יתבצע תיקון הליקויים. לאחר מכן יהיה על החשמלאי להזמין בדיקה חוזרת של חברת החשמל בגינה תשולם שוב אגרת בדיקה. בבדיקה החוזרת יבדוק צוות חברת חשמל אך ורק את הליקויים שתוקנו. במידה והכל סודר כהלכה יאשר נציג חברת החשמל את המבנה ותפתח אספקת החשמל עבורו.

 

חשמלאי מוסמך ועלותו

טווח המחירים של חשמלאים עבור בדיקה מקדימה לביקורת של חברת חשמל נע בין 1500 שקלים ל- 2000 שקלים. חשוב לדעת שבמידה ויתגלו ליקויים שיש לסדר, המחיר אינו כולל את התיקונים שידרשו לצורך העניין. בכל מקרה של מציאת ליקויים תהיו חייבים חשמלאי שיסדר אותם לפני הביקורת אחרת תכשל הביקורת, תאלצו כמובן לתקן את הכשלים ואז להזמין ביקורת נוספת שתעלה לכם עוד כסף מיותר.

 

הקדימו תרופה למכה

כדי לעבור בשלום ביקורת חברת חשמל עליכם לפני הכל למצא חשמלאי מוסמך וטוב שמכיר את הפרוצדורה ויבצע עבורכם בדיקה מוקדמת של כל תשתיות החשמל שלכם. במידה והכל נמצא תקין תוזמן הביקורת והסיכוי שלכם לעבור אותה יהיה גבוה.

חשמלאי מקצועי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים