איך עובד תהליך הוצאת רישיון נשק מא' ועד ת'

המצב הביטחוני בישראל ממש לא רגוע בשנים האחרונות, ובחודשים האחרונים התחושה הזו הולכת ומתגברת. הרגשת הביטחון האישי של התושבים בישראל נמצאת בקריסה. נראה שאנו מוקפים בארגוני טרור, במחבלים יחידים, ובכנופיות פשע מאורגן, ואין מי שישמור עלינו או ידאג לנו.

במצב כזה, כאשר אזרחי מדינת ישראל חשים שהם לא יכולים לבטוח ברשויות המדינה, אין פלא שיש זינוק בכמות הבקשות להוצאת רישיון נשק. אם גם אתם רוצים להוציא רישיון נשק, כדאי שתקראו את המאמר הזה. הכנו לכם כאן הסבר מפורט שבו נלמד על תהליך הוצאת רישיון נשק, החל מהשלב הראשוני ועד לקבלת כלי הנשק בפועל.

 

השלב הראשון – תנאים מקדימים

כדי לסבר לכם את האוזן, נספר שהגוף שאחראי על הוצאת רשיון נשק במדינת ישראל הוא האגף לרישוי כלי ירייה של המשרד לביטחון לאומי. באופן טבעי, המשרד לביטחון לאומי לא מוכן לחלק כלי נשק לכל דורש, ולכן ישנה מערכת סינון מקיפה שצריך לעבור דרכה כדי לקבל את רישיון הנשק.

הסינון הראשוני דורש עמידה בתנאים הבאים: אזרח ישראלי ששירת בצבא או בשירות לאומי והוא מעל גיל 21 או אזרח ישראלי שלא שירת בצבא או בשירות לאומי מעל גיל 27. צריך גם לדעת עברית באופן בסיסי, ולהביא אישור בריאותי מרופא. אם אתם לא עומדים בתנאים הללו, אין לכם בכלל מה להתחיל את התהליך.

השלב הראשון - תנאים מקדימים

השלב השני – עילה

אם עמדתם בכל הדרישות הקודמות, תוכלו להתקדם בתהליך. בשלב הזה תצטרכו להסביר לאגף לרישוי כלי ירייה מדוע אתם צריכים כלי נשק. כאן אין מקום ליצירתיות ולא מעניין אף אחד לשמוע את ההסבר שלכם. ישנה רשימה ברורה של קריטריונים שמי שעומד בה יכול לקבל כלי נשק ומי שלא עומד בה אינו זכאי להחזיק ברישיון לנשק.

הקריטריונים העיקריים הם: עבודה או מגורים ביישובים זכאים (אזור יהודה ושומרון, ואזורים נוספים בארץ), עבודה או התנדבות בכוחות הביטחון והחירום (למשל: כיבוי והצלה), או עבודה אחרת שדורשת נשיאת כלי נשק אישי.

השלב השני - עילה

השלב השלישי – הרישיון והנשק

אם עברתם את שני השלבים הקודמים, זהו השלב השלישי והאחרון שתצטרכו לעבור. בשלב הזה תקבלו מהאגף לרישוי כלי ירייה מסמך שיאשר לכם להגיע למטווח שיש בו חנות כלי נשק. במטווח תעברו הכשרה ראשונית שכוללת לימוד עיוני וגם כמובן ירי מעשי באקדח.

\לאחר מכן תרכשו לעצמכם את האקדח שבחרתם אך תצטרכו להשאיר אותו במטווח. המטווח ישלח לאגף לרישוי כלי ירייה אישור שעברתם אימון בנשק, ואתם תקבלו הביתה רישיון נשק זמני ותוכלו לאסוף את האקדח שלכם.

 

סיכום

חשוב שתזכרו – כלי נשק הוא לא בדיחה. ברגע שאתם מתחילים להסתובב חמושים יש עליכם אחריות גדולה מאוד. שמרו על ערנות, הקפידו על בטיחות, והכי חשוב – נאחל לכם שלא תצטרכו להשתמש בנשק לעולם.

איך עובד תהליך הוצאת רישיון נשק מא' ועד ת'

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים