איך ניתן לשלוח ציוד כבד?

אם אתם עובדים בתחומי התעשייה והמכונות, או אפילו סתם עוברים דירה, בטח חשבתם על השאלת הובלת הציוד הכבד. בסוף, גם אם ארזנו הרבה חפצים והעברנו עם משאית, ישנם פריטים כבדים מאוד, הדורשים יחס מיוחד. בענפי תעשייה שונים סיפור האחסון והשילוח של הציוד הכבד הוא עניין בפני עצמו. כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

מה זה אומר ציוד כבד?

הגדרת ציוד כבד אינה ברורה כל כך. כאמור, זה יכול להיות חפצי בית כבדים כמו מקרר ומכונת כביסה, אך בדך כלל הכווה למכונות ומוצרים מעולם התעשייה. ישנן מכונות ענק, ואפילו סתם פריטים במפעלי ברזל ופלדה שאינם ניתנים לנשיאה רגילה. כל ציוד כזה, שאי אפשר פשוט להכניס לארגז ולשאת ברכב רגיל, דורש פתרון אריזה ושינוע של ציוד כבד ומורכב.

 

אז מה הם הפתרונות?

כשמדברים על פתרונות שילוח לציוד כבד, מדברים בעיקר על אופן האחסון והשינוע שלהם. בסוף, הם כנראה יובלו על גבי משאית, אך האמנות האמתית היא היכולת לתכנן כראוי את האריזה, בעזרת צוות מקצועי שמשתמש במארזים שונים המסוגלים לשאת ציוד מסוג זה.

 

אילו סוגי מארזים קיימים?

ישנם סוגי מארזים ממגוון תחומים וסוגי חומרים. החל ממארזי ברזל, עץ, וקרטון, ועד ארזים העשויים מחומרים שונים שמסוגלים למנוע זעזועים ועמידים במשקל רב מאוד. המארזים הללו מתוכננים היטב בעזרת סימולציות ותכנונים של מעצבים שמומחיותם היא תחום האחסון הכבד. ישנם ארגזי טלטל המאפשרים הגנה מרבית על המוצר מפני טלטלות הדרך. ישנם ארגזי ייצוא, שלוקחים בחשבון את העובדה שמדובר בסחורה שמיוצאת ולכן דרכה הרבה יותר מורכבת. בנוסף, אם שואלים על פתרונות שילוח לציוד כבד ישנם גם ארגזי רפראונד, שמשלבים ביניהם עץ, קרטון, וריפודים, וכך מאפשרים גם הגנה מרבית על המוצר.

 

בטיחות בעבודה

אחד הדברים החשובים בהובלת ושינוע ציוד כבד הוא שמירה מוגברת על בטיחות. בסוף, כל טעות או תקלה בהובלה יכולה לגרום לתוצאות קשות ולכן יש לשמור על נהלים ברורים מאוד, על לבישת קסדות בעת העבודה, על עבודה מסודרת ולפי סדר שנקבע מראש, על שינה טובה של העובדים לפני כדי שיהיו ערניים, ובאופן כללי על מודעות לנושא הבטיחות. תאונות בעבודה הן דבר נפוץ מאוד, ובהתמודדות עם משאות כבדים יש לתת לכך את הדעת באופן מיוחד.

לסיכום, שינוע ואחסון ציוד כבד דורשות ידע מקצועי והכנה מוקדמת. בסוף, עבודה עם חברה מקצועית, המתמחה באריזת הציוד, ובשינועו, יכולה לחסוך לכם זמן וכסף. יש צורך בהבנת החומרים מהם אמורים לארוז את הציוד הכבד. להבין איך נושאים ומעמיסים אותו על כלי הרכב שמסיע את המוצרים, ובסוף להבין איך לפרוק אותו. וכמובן, מומלץ מאוד לעבוד באופן מסודר ולפי נהלים ברורים, תוך תשומת לב לכל נושא הבטיחות. חיי העוסקים במלאכת ההובלה גוברים על שיקולי כסף וזמן.

קרטונים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים