איך לנהל יותר טוב את העסק?

בין אם רק פתחתם את העסק או שהוא כבר עובד תקופה, אם העסק שלכם קטן בינוני או חברה גדולה תמיד אפשר (וחשוב!) להשתפר.

השיפור שמביא עמו צמיחה מתחיל בניהול טוב יותר ונכון יותר של העסק.

ניהול נכון יותר של העסק מניב שגשוג ומאפשר לפרוץ את תקרת הזכוכית ולעשות את הקפיצה שנראית לפעמים כבלתי אפשרית.

ניהול עסק כרוך בהתנהלות בכמה וכמה אפיקים במקביל, כולם דורשים תשומת לב נכונה והקפדה על הפרטים הקטנים כדי שהעסק יעבוד כמו שצריך וכדי שלא תצטרכו לרדוף אחרי הזנב של עצמכם.

המציאות בניהול העסק היא שברוב המקרים אנחנו מוצאים את עצמינו עסוקים בכל האפיקים הללו תוך רדיפה תמידית אחרי תוצאות מבלי להסתכל על המצב ולבחון את דרכי הפעולה העתידיות שיכולות לעזור לנו לנהל את העסק ולשלוט בקצב שלו ולא להתנהל על ידיו. יש כמה דרכים לנהל את העסק שלנו יותר טוב.

 

לעצור, לנשום, לבחון את המצב

המרדף האינסופי מחייב עצירה ופריסת המצב הקיים מפעם לפעם בכדי לדעת איפה אנחנו עומדים ואיך אפשר להשתפר כדי להניב תוצאות רצויות. בחינת המצוי היא מאוד חשובה, בחינת העובדים בצוות שלנו ואת האפשרות לגייס מומחים בתחומים שונים או לחלק משימות בצורה אחרת. חשוב לדעת איפה אנחנו עומדים מבחינה פיננסית, רואה החשבון אחראי על התיווך אל מול הרשויות השונות והפקת דוחות ולא על הניהול הפיננסי של המקום, ולרוב בעלי עסקים לא מבינים נקודה משמעותית זו. אנחנו צריכים להיות עם היד על הדופק ולדעת מה אומרים הדוחות הכלכליים השונים ולהסיק מהם משמעויות ומסקנות שיעזרו לנו לתכנן את הפעולות העתידיות שלנו ולהציב יעדים רלוונטיים שמאפשרים לשבור את תקרת הזכוכית – עבה ככל שתראה. בכדי להצליח במשימה זו חשוב להתייעץ עם מקצוען מתחום הייעוץ העסקי, שידע לעזור להבין את המצב, להסיק מסקנות, לתכנן את העתיד בצורה נבונה וללוות את הדרך בצורה דינמית ומותאמת מציאות. מומלץ לעבוד עם מקצוענים כמו אייל פז ייעוץ עסקי שמתמחה בליווי עסקים כבר מעל 20 שנים וסייע לעסקים רבים להתפתח ולהתייעל.

 

הסקת מסקנות והצבת יעדים

חשוב לבחון את כל האספקטים בעסק שלכם: העובדים, הצד הפיננסי, תמחורים וביקוש, הוצאות ויעדים נוכחיים. בחינה מעמיקה תוך קבלת ייעוץ נכון מאפשרת להבין איך אפשר לצמוח, איפה אפשר לקצץ עלויות ואיפה חשוב להשקיע יותר לפי תקופה בזמן החיים של העסק תוך הסתכלות קדימה. לאור הניתוח המעמיק תוכלו להציב יעדים נכונים ומחושבים לעתיד ולפרוט את המשימות ודרכי הפעולה הנדרשות כדי להגיע ליעדים העתידיים שהצבתם – לא משנה אם העסק קטן בינוני או גדול.

 

יד על הדופק

הליווי של היועץ הפיננסי מאפשר ניהול טוב יותר של העסק בעיקר בגלל הדינמיות והבנת המציאות. ניתן לשנות את היעדים ודרכי הפעולה בעזרת היועץ וכך לא לרדוף אחרי משימות בלתי אפשריות אלא להתנהל בצורה חכמה ומחושבת וליצור לעצמכם עתיד עסקי משגשג.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות, פנו אלינו לחברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי" המתמחה בייעוץ עסקי ופיננסי לעסקים ולחברות

 

איש מכירות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים