איך להעלות שווי של קרקע חקלאית?

השבחה של קרקע חקלאית מובילה לעליית ערכו. במאמר הבא נסביר לעומק כיצד להעלות שווי של קרקע חקלאית באמצעות היטל השבחה, וכיצד תוכלו לרכוש קרקע חקלאית בעלות אטרקטיבית.

רכישת קרקע חקלאית – מה חשוב לדעת?

שוק הנדל"ן בישראל הינו שוק תוסס אשר מושך אליו מדי שנה אלפי משקיעים, לאור היציבות בשוק וכן החלום הגדול בדמות רכישת נכס מניב אשר יאפשר לקבל הכנסה פסיבית למשך שנים רבות, בעלויות נמוכות. אולם, מחירי הדיור הגבוהים וכן היטלי המס אותה הטילה הממשלה הובילו לצעדים רבי משמעות מצד משקיעים אשר מחליטים שלא לבצע השקעה בנכס, אלא ברכישה של קרקע חקלאית. בישראל עתודות קרקע חקלאיות אשר ניתנות למכירה, בטווח מחירים נוח המאפשר לכל אחד להיכנס שוק הנדל"ן. למעשה, קרקע חקלאית היא קרקע בבעלות פרטית או בבעלות המדינה, אשר מחזיקה ב 93% מהקרקעות החקלאיות. קרקע חקלאית מיועדות כאמור לצרכים חקלאיים, אולם בעתיד וע"פ הערכת המשקיעים, עתידה להיות הקרקע מופשרת לטובת בנייה של בנייני מגורים ומשרדים, כמו גם לצרכים לאומיים, באמצעות תהליך עליו נרחיב בהמשך המאמר. יחד עם זאת, רכישה של קרקע חקלאית היא לא תמיד אופציה אופטימלית, וזאת בשל העובדה כי קרקע חקלאית ועליית ערכה עשויות לקחת שנים רבות, אם בכלל. אולם, במידה ויוצרים קשר עם חברה מקצועית אשר תלווה אתכם בתהליך של ההשבחה, תוכלו להעלות את שווי הנכס ובכך לפתוח לעצמכם אפיק מקור הכנסה יציב, למשך שנים רבות.

כלי השקיה

איך להעלות שווי של קרקע חקלאית?

הדרך היחידה להעלאת השווי של קרקע חקלאית היא היטל השבחה. למעשה, מדובר בשינוי הייעוד של הקרקע מקרקע חקלאית, לקרקע עליה יהיה ניתן לבנות ולהקים נכסי נדל"ן בדמות בנייני מגורים, משרדים או בית פרטי. בנוסף, ניתן להוסיף זכויות על הקרקע, אולם הדרך הקלה והטובה ביותר לצורך השבחת הקרקע היא באמצעות שינוי ייעודה. בשנים האחרונות נכנסו לתחום לא מעט חברות אשר מאפשרות למשקיעים לבצע רכישה של קרקע אשר עוברת תהליך של שינוי ייעוד, אולם מדובר בתהליך ארוך ומורכב אשר מצריך לא מעט סבלנות מצד המשקיע. עם זאת, בימים אלו ממש נבנית במרכז מדינת ישאל עיר חדשה – דורות עילית, כאשר שטחה של העיר מתבסס על שטחים חקלאיים אשר עליהם ייבנו מאות בניינים ומשרדים, כבר בשנים הקרובות.

דורות עילית – הדרך הטובה ביותר להבטיח את עליית השווי של קרקע חקלאית

את פרויקט העיר החדשה "דורות עילית" מקדמת חברת אפיקים-רוזנטלר, חברה מובילה ומצליחה בתחום קרקעות ישראל אשר שיווקה בהצלחה מאות פרויקטים בכל רחבי הארץ. באמצעות נציגי החברה תוכלו לרכוש קרקע חקלאית בעלות אטרקטיבית, ובכך להבטיח כי בעתיד הקרקע תופשר, כחלק מתוכנית אותה מקדמות הרשויות ומשרד השיכון. לקבלת פרטים נוספים, היכנסו לאתר הרשמי של הפרויקט.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים