איך לבחור ביטוח דירה ולהישאר בחיים

כשאומרים לי את המילה ביטוח, אני נכנסת למגננה, מעדיפה לא להתעסק בכל הבירוקרטיה ואפילו לפעמיים מפילה את העבודה על בן הזוג.

אך, בחירת ביטוח ואחת כמה וכמה ביטוח דירה הינה משימה חשובה מאוד וגם לא כזו מפחידה.

אז מהם הנושאים שחשוב לשים לב אליהם ואיך לבחור נכון את ביטוח הדירה שלכם?

 

למה צריך בכלל ביטוח דירה?

לעומת ביטוח חובה לרכב, שכשמו כן הוא, חובה, בביטוחי דירה אין חוק המחייב אותנו לבטח את הבית שלנו (ובעניי חבל שכך). אך, ישנה הסתייגות אחד בנושא, הבנקים השונים אשר מעניקים לנו את המשכנתא מחייבים כחלק מהערבונות לבטח את הנכס, כך שאם הוא יפגע הם עדין יקבלו את כספם בחזרה.

בנוסף לחובה שחלה על חלק מן האכולסיה, הסיבה החשובה יותר לבטח את הבית שלנו הינה העובדה שמדובר בנכס הכי גדול וחשוב שיש לנו. רובנו השקענו אלפי ומיליוני שקלים בקנייה שלו והוא מהווה את קרן הביטחון האישית והכלכלית שלנו ושל ילדינו.

 

מה חושב לבדוק?

כיום ישנו בסיס ביטוחי הקיים בכל חברות הביטוח והוא כולל בעיקרו ביטוח על המבנה עצמו. ביטוח כזה כולל בגדול את קירות ותשתיות הבית. לביטוח זה קיימות תוספות רבות אשר יכולות להיות כחלק מן הפוליסה עצמה או כפוליסה נפרדת.

לפני שבוחרים את ביטוח הדירה, חשוב מאוד לבדוק מה כוללת הפוליסה שבחרתם ואילו תוספות ניתן להוסיף.

 

איזה תוספות שווה לקחת?

התשובה לשאלה הזו הינה אינדיבידואלית לחלוטין ותלויה אך ורק ביכולת הכללית שלכם ובצרכים שלכם.

למשל, אחת התוספות הנפוצות הינה ביטוח תכולה, אך למשל לזוג צעיר שרוב הרכוש שלו הינו יד שנייה כלל הנראה לא יהיה צורך רב בביטוח מהסוג. לעומת זאת, אם ברשותכם מכשירי חשמל יקרים ורבים, תכשיטים ודברי ערך אחרים חשוב מאוד לא לשכוח להוסיף את ביטוח התכולה לפוליסה שלכם.

תוספת שבעניי הינה חובה, היא ביטוח צד ג'. מדובר בקונספט זהה לביטוח צד ג' של רכב. בפועל אתם מבוטחים על נזק שעושי להיגרם לאדם אחר בגופו או רכושו כתוצאה משהות בדירה שלכם או לנזק שהדירה שלכם גרמה (למשל שריפה או רטיבות כתוצאה מנזילה).

 

המחיר מה איתו?

המחיר הינו פרמטר חשוב מאוד לרובנו בבחירה של מוצרים ושירותים רבים. במקרה של ביטוח דירה יש צורך קודם כל לבחור את החברה אשר מספקת את הפוליסה המתאימה לכם ביותר ורק לאחר מכן להשוות בין המחירים של החברות המתאימות. מחיר נמוך יכול לבוא על חשבון סעיפים שיהיו חשובים ורלוונטיים לכם. כמו, דמי השתתפות עצמית או גובה הפיצוי.

 

שירות לקוחות

אחד הדברים שאנשים שוכחים לבדוק כשהם בוחרים ביטוח דירה וכתוצאה מכך הם עשויים "להידפק" בעת הצורך, הינו שירות הלקוחות של החברה בה הם עושים את הביטוח.

קיימות חברות בשוק אשר שירות הלקוחות שלהן ניתן אך ורק באמצעות הטלפון. ואומנם לרבים זו צורה נוחה, אך גם מדובר לעיתים על המתנה של דקות ארוכות מאוד.

לעומת זאת, ישנן חברות בהן קיים בנוסף לשירות הטלפוני גם שירות מלא באמצעות את האינטרנט, למשל כמו של הומי ביטוחים.

זכרו, שברגע האמת המצער, אתם רוצים לקבל שירות מהיר, איכותי והכי חשוב נגיש ולכן אל תתפשרו על רמת ואיכות שירות הלקוחות של החברה.

 

בית וזוג עם ילד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים