איך בוחרים מסלול לימודים שמאפשר גם להתפרנס?

אחד הצעדים החשובים ביותר בבחירת מסלול לימודים לתואר הוא בחירת המסלול המתאים לכם וליכולות שלכם.

למה כדאי לשים לב כשבוחרים מסלול לימודים? כיצד תצליחו גם להתאים את מסלול הלימודים אליכם וגם להתפרנס בכבוד? מספר טיפים בנושא יעזרו לכם להגיע להחלטה הנכונה, ויראו לכם שכל אחד ואחת יכולים להשתלב באקדמיה ובשוק העבודה.

 

לאילו דברים כדאי לשים לב שבוחרים מסלול לימודים?

כאשר בוחרים מסלול לימודים, המחשבה הראשונה שעולה לרוב האנשים היא לאילו מקצועות התואר יוכל לכוון אתכם ומה יהיה המסלול הרווחי ביותר. אלו כמובן דרישות חשובות בבחירת מסלול הלימודים אך לא פחות חשוב מכך לבחור במסלול שיספק לכם הנאה ועניין. המסלול שתבחרו, רווחי ככל שיהיה, לא יעמוד במבחן הזמן אם הוא לא יתאים לרצונות ולתחומי העניין שלכם, מכיוון שאנשים הבוחרים מסלולי לימוד על סמך מידת הרווח בלבד עלולים לנשור מהלימודים או פשוט לסבול במהלכם או אפילו במהלך הקריירה. לכן, חשוב מאוד שתעשו בירור עצמי ותבינו מהן האהבות שלכם בחיים ואיך הן יכולות להתבטא במקצוע העתיד שלכם.

 

מה היכולות שלכם ורמת הקושי של המסלולים?

לאחר שהבנתם מהם התחומים שמעניינים אתכם, חשוב להבין גם מהן היכולות שלכם וכיצד הן מתאימות לתחומי העניין שלכם. בדרך כלל היכולות מותאמות לתחומי העניין שלכם מכיוון שרוב האנשים אוהבים לעשות דברים שהם טובים בהם, אך יש כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם. ישנם מקצועות רבים שהלמידה אליהם דורשת זמן רב ויכולת ללמוד במשך שעות ארוכות בכל יום. אם אינכם מסוגלים ללוח זמנים עמוס כזה יכול להיות שתצטרכו לשקול מחדש את מסלול הלימודים. שימו לב אילו תכונות בולטות אצלכם: האם אתם אוהבים לעבוד עם אנשים? אתם ורבליים יותר או פחות? האם אתם יצירתיים? אוהבים להתעסק במספרים? אלו כל מיני שאלות שחשוב שתשאלו את עצמכם בכדי שתוכלו להתאים את מסלול הלימודים ליכולותיכם. ברוב המקרים, יהיו מספר מסלולי לימודים המתאימים לתחומי העניין והיכולות שלכם. דרך טובה לסנן מתוך המסלולים האלו את מסלול הלימודים המתאים היא בדיקה של רמת הקושי של כל מסלול. חשוב שתבינו בדיוק מהן הדרישות בכל מסלול וכדאי להתייעץ עם אנשים שהיו במסלולים דומים. ייתכן שתבחרו מסלול מעניין, רווחי, שנראה מתאים ליכולות שלכם אך הדרישות ורמת הקושי יהוו מכשול משמעותי.

 

ישנם מסלולים המתאימים לכולם

לא משנה מאיפה אתם ומאיזה מגזר, חשוב שתכירו שיש מסלולי לימודים המתאימים לכולם, ואין שום סיבה לוותר על רכישת השכלה ופרנסה. במקרה של נשים חרדיות למשל, נשים רבות חוששות לבחור במסלול לימודים מכיוון שמרבית מוסדות האקדמיה פועלים במתכונת של לימודים מעורבים ואינם מתאימים לעולם הערכים שלהן. גם לבעיה זו יש פתרון מכיוון שישנם מסלולים המתאימים לנשים חרדיות ובהם הפרדה והתאמה לאורך החיים החרדי כמו למשל אצל חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים