איך בוחרים את קרן הפנסיה המותאמת לכם?

כולנו מכירים את המונח קרן פנסיה, וככל הנראה גם אתם מחיקים בקרן פנסיה משלכם. אך רובנו בכלל לא מודעים למה שהקרן שלנו באמת נותנת לנו, לכל קרן פנסיה יכולים להיות תנאים ומסלולים שונים. בכל חודש מופקדים לקרן הפנסיה כספים אשר נועדו לימים שלאחריו הפרישה שלכם בעתיד. החיסכון הזה רבות נעשה בצורה אוטומטית, על ידי המלצות מהסביבה הקרובה או מהעבודה שלכם. אך יש פוטנציאל גדול בבחירת קרן הפנסיה בעצמכם, עם הבנה רחבה יותר בנושא, תוכלו גם אתם למצוא ולבחור בקרן פנסיה שתתאים אישית עבורכם.

 

מאיפה מתחילים

יש המון קרנות פנסיה, תוכלו למצוא מסלולים שונים ומגוונים דרך מיטב דש פנסיה, או דרך מור קופת גמל להשקעה, ובכל אחת מהאפשרויות הרבות תוכלו למצוא שהמטרה היא אותה מטרה, האופן ותנאים אלו הם שיכולים להשתנות. חשוב להבין שיש התאמות רבות שצריך לקחת בחשבון בכדי לבחור בקרן הפנסיה הנכונה עבורכם, לשיקול נכנסים פרמטרים רבים, אם אתם שכירים או עצמאיים, קצבת שארים, דחיית הפנסיה להגדלת התשואה ועוד.

 

דאגה לקצבת שארים

במקרה והעמית הפנסיה נפטר, הקרן דואגת לקצבה חודשים עבור השארים, אלו הם בן או בת הזוג והילדים עד גיל עשרים ואחת. מיד לאחר שהעמית נפטר, נפתחת האפשרות להגשת התביעה לקבלת קצבת שארים. חישוביי הפנסיה על ההכנסה בהתחשב בנכות ודברים נלווים שונים, כל אלו מובילים לקביעת הקצבה. מדובר רק באחד מהדברים הרבים שאנו צריכים לוודא מול קרן הפנסיה שלנו, שקיפות והבנה זה חלק עיקרי בבחירה שתעשו.

 

מסלולים שונים

אחד הדברים שתרצו לוודא בקרן הפנסיה שתבחרו בה, זה שקיימת גמישות והתאמה במקרה הצורך או הרצון. הרי הצרכים שלנו משתנים בהתאם לתקופות חיים שונות, ולכן יש חשיבות רבה לכל שתתאפשר הדינאמיות בין מסלולי הפנסיה השונים בהתאמה לכך. ישנם מסלולים ייעודיים לאנשים עם בני או בנות זוג וילדים, שם עולה הצורך לקצבת שארים, אך גם יש מסלולים למצבים אחרים, ללא המרכיב הזה, ושם שוכנת ההתאמה למצבכם הנוכחי.

 

תשלום דמי ניהול

בבחירת קרן הפנסיה שלכם, תצטרכו כמובן להתייחס לעניין דמי ניהול, כל גוף גובה דמי ניהול אך לכל אחד מהם יש מדיניות שונה. חשוב לבדוק ולברר היטב את הפרטים הקטנים, מה הם התנאים שתקבלו ומה האפשרויות שלכם, דמי ניהול זה חלק בסיסי או כל קרן יכולה לנהל את המרכיב הזה באופן שונה, וחשוב שתדעו את הדקויות בכדי שתוכלו לעשות בחירה משכילה ממקום של מודעות ולקיחה בחשבון של כל המרכיבים.

 

לסיכום, השקעה לכל דבר ועניין

חשוב להבין שהבחירה בקרן פנסיה, היא אינה דבר שקשור רק באחזקת הכספים שלכם, מדובר במסלול השקעה לעתידכם. קרנות הפנסיה השונות מתפעלות את העניין באופנים שונים, אך יש לכם אפשרות להשקיע את כסף הפנסיה שלכם בצורה חכמה כאשר היא מנוהלת היטב, תסתכלו היטב על מה שמציעים לכם, ותעשו בחירה חכמה ומותאמת לצרכים שלכם ולשאיפות שלכם.

זכוכית מגדלת

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים