איך בוחרים את המזון המתאים לבעל החיים שלכם

אם אתם חדשים בתחום גידול בעלי החיים או שבעל החיים שלכם הפסיק לאכול את האוכל שלו – הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם. בעלי חיים עוברים תהליך גדילה וההעדפות שלהם באוכל משתנות כמו אצל בני אדם. יש מספר גורמים שמשפיעים על בעלי החיים שלנו לשנות את התזונה, ובהתאם לכך יש מוצרי מזון שמוצאים בדיוק לכלב שלכם. ככה תוכלו למצוא אותם.

 

סוג הכלב

קודם כל, נמלית לכם בחום לקחת את הכלב שלכם איתכם לחנות החיות הקרובה לביתכם. למה? עובדים בחנות לרוב יהיו עם רקע טיפולי ומקצועי בכל הנוגע לבלעי חיים, ובמקרה של דוגמא זו כלבים. בדרך כלל, העובדים בחנות החיות יוכלו לאבחן את סוג הכלב שלכם ולבחור עבורכם מזון לפי הגזע שלו. כן, יש גזעי כלבים שהם מאוד בררניים. חנות חיות תוכל להציע לכם גם מגוון מוצרי מזון לפי גזע הכלב, לפעמים גם הנחות וכמובן – יחס לבבי.

 

גיל

במקרים רבים, נצטרך להתאים את האוכל לבעל החיים שלנו לפי הגיל. חתולים וכליבם בשלב הגורות שלהם יצטרכו אוכל שגודל הגרגרים שלו הוא יחסית קטן, ובמקרים מסוימים גם אוכל רטוב. אלו יפתחו אצל בעל החיים שלכם כבר מגיל צעיר את ההרגל שאתם הם המאכילים וזה האוכל שהו יאכלו. אם כי, לא יזיק מדי פעם לגוון להם באוכל ולפרגן עם קצת טונה בפחית. רק אומרים.

 

לבריאות

אין מה לעשות, לפעמים גם בעלי החיים שלנו יכולים לחוות חולי. איך זה קורה? קשה להגיד. זה יכול להיות משהו שאכלו ולא עשה להם טוב, הדבקות מבעל חיים אחר ברחוב או בגינת הכלבים ועוד … לכלבים עם בעיות במערכת העיכול יש המלצה על סוג אוכל מסוים שיוכל לעזור להם יותר עם העיכול ולא "ימהר לצאת". מומלץ בחום להתייעץ גם עם וטרינר לפני שקונים.

 

אוכל קשה ואוכל רטוב

אוכל בפחיות שימורים הוא פחות או יותר הפרמיום של הפרמיום שבעל החיים שלכם יכול לקבל. המרקם הוא שונה, הריח יותר חזק ויותר מגרה ולכן גם חוויית האכילה של בעל החיים משתנה. אוכל משומר הוא דרך נהדרת לפרגן לכלב עם חיזוק חיובי על פעולות נכונות שעושה.

 

סיכום ולצלחת

מזון לבעלי חיים יכול להיות מותאם לפי כל מיני קטגוריות. אל תשכחו, שיש כלבים שגם מסתפקים באוכל הפשוט והזול ביותר שיש בשוק. בסופו של דבר, צריך להרגיש את הכלב, וניתן לקנות ברוב המוחלט של חנויות חיות שקיות דגימה של אוכל שאיתן אפשר לבחון ולראות לאיזה מזון בעל החיים שלכם מגיב הכי טוב.

יש גם חטיפים שונים שיותר בריאים לכלבים כמו עצמות סידן וחטיפי לעיסה קשיחים שמסייעים בניקוי אבנית ולכלוך מהשיניים, וגם שומרים על ריח פה נעים. יאללה, שיהיה בתיאבון!

עצמות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים